بورسبورس اوراق

اختیار بازار سهام، دردست سرمایه‌گذاران بنیادی/ ۵۰درصد از ارزش بازار، جذب سه صنعت می‌شود

یک کارشناس بازار سرمایه با اعتقاد به اینکه سهام‌داران اکنون به دنبال معامله در سهم‌ها بنیادی هستند گفت: معامله‌گران می‌‌توانند تا سال آینده انتظار سود ۳۰ درصدی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا؛ مهدی طحانی یک کارشناس بازار سرمایه  نسبت به شرایط حاکم در بازار گفت: بازار سرمایه اکنون، کانون توجه سرمایه‌گذاران بنیادی است که به دنبال  معامله  در سهم‌های بزرگ هستند.

وی در ادامه بیان کرد: از سویی دلار کاهش قیمت معناداری را که همه فعالان بازار در انتظار آن بودند، تجربه نکرد و در محدوده قیمتی متعادل (بین ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان )  قرار گرفت، این موضوع را می‌توان به عنوان یکی از اتفاقات مثبت در بازار برشمرد.

طحانی با بیان اینکه در بازارهای موازی خبر خاصی که بتواند اقبال بازار را نسبت به سایر بازارها افزایش دهد وجود ندارد، افزود: بررسی‌های صورت گرفته از عملکرد بازارهای موازی حاکی از نبود نقدینگی در بازار طلا، سکه، مسکن و وجود رکود در این بازارهاست.

به علاوه این کارشناس بازار سرمایه معتقد است که ورود نقدینگی به سمت سهم‌های بزرگ از جمله عوامل تاثیرگذار در پیشی گرفتن بازار سرمایه نسبت به سایر بازارهاست.

همچنین سهامداران تا سال دیگر می‌توانند  انتظار سود ۳۰ درصدی سهم های بزرگ در بازار سرمایه  را داشته باشند که این رقم بالاتر از نرخ سود سپرده در بانک ها و سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه خواهد بود.

طحانی با اشاره به اینکه صنایع برتر در بازار سرمایه کدامند گفت: طی چند روز اخیر صنایع پالایشی، پتروشیمی و فلزی ها از جمله صنایع مطرح بازار بودند که در کنار آن خودرویی‌ها نیز در حال نوسان هستند، اما نکته ی قابل توجه آن است که عمده سرمایه‌های موجود در بازار سرمایه، جذب این سه صنعت می‌شود که بیش از ۵۰ درصد از ارزش بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا