ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تحریم‌ها توسعه شبکه ۵G را به تعویق می‌اندازند

یکی از مقامات ارشد هواوی به تازگی خاطرنشان کرده است در صورت تحریم این غول تکنولوژی، توسعه و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G در هند سه سال به تاخیر خواهد افتاد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هواوی بدون شک یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای اینترنتی در جهان به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر با همکاری دولت‌های مختلف در جهان سعی در توسعه زیرساخت‌های لازم برای برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G دارد.

شرکت چینی هواوی یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای اینترنتی و ارتباطی در جهان است که در طول یک سال گذشته تحت‌تاثیر عوامل مختلفی همچون اتهام جاسوسی از اطلاعات کاربران آمریکایی و شنود از مقامات کاخ سفید با فشارهای مختلف و شدیدی مواجه شده است.

همچنین بخوانید

حالا به تازگی ریچی پنگ، یکی از مقامات ارشد هواوی به تازگی اعلام کرده است در صورت تحریم شدن این غول تکنولوژی چینی، توسعه زیرساخت‌های لازم برای شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G و برقراری آن در بسیاری از کشورهای بزرگ همچون هند به تعویق خواهد افتاد.

هواوی به منظور توسعه و راه اندازی شبکه ۵G بالغ بر ۵۰ قرارداد همکاری با دولت کشورهای مختلف و همچنین اپراتورهای مخابراتی در جهان دارد که آن را تبدیل به یکی از بزرگترین و مهم ترین شرکت‌های مخابراتی در جهان کرده است.

از آنجا که اخبار نسل پنجم اینترنت در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن آغاز کرد. در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت نسل پنجم در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

اپراتورها و غول‌های تکنولوژی بسیاری نیز در جهان وجود دارند که همگی به دنبال عرضه نخستین سرویس اینترنت با بهره‌گیری از فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G هستند که از مهم‌ترین و بزرگترین آن‌ها می‌توان به نوکیا، هواوی، تی موبایل، اسپرینت، ورایزن، اریکسون و غیره اشاره کرد.

انتهای پیام                                                

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا