بین الملل

تایید مذاکرات تجاری آمریکا و چین باعث جهش سهام شد

تایید ادامه مذاکرات تجاری چین و آمریکا، امیدها برای کاهش تنش‌های تجاری بین آنها را افزایش داد؛ سهام آسیایی به رشد خود ادامه داد و سهام آمریکا جهش کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، پس از اینکه چین اعلام کرد در اوایل اکتبر مذاکرات تجاری خود با آمریکا را از سر خواهد گرفت، امیدها برای کاهش تنش‌های تجاری بین آنها، قبل از اینکه آسیب بیشتری به اقتصاد جهانی وارد کنند، افزایش یافت؛ سهام آسیایی به رشد خود ادامه داد و سهام آمریکا جهش کرد.

سهام آمریکا افت‌های اولیه خود را در معاملات دیشب جبران کرده و ۱ درصد جهش کردند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسه ام‌اس‌سی‌ای در خارج از ژاپن، در حال ۰.۸ درصد رشد کرد که نیکی ژاپن ۲.۴۸ درصد و کامپوزیت شانگهای ۱.۷۴ درصد جهش کردند.

شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ، که دیروز پس از لغو قانون مورد مناقشه این کشور، که به تظاهرات گسترده‌ای دامن زده بود، با جهشی ۴ درصدی روبرو شده بود، امروز ۰.۲۵ درصد دیگر بالا رفت.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۱.۰۵ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۱.۰۹ درصد جهش کردند.

وزارت تجارت چین اعلام کرد که تیم تجاری این کشور در اواسط سپتامبر با همتایان آمریکایی خود گفتگو می‌کنند تا برای آغاز مذاکرات تجاری در اوایل اکتبر آماده شوند. به این ترتیب با اشاره به اندکی پیشرفت در کاهش تنش‌ها، سهام جهان رشد کردند.

در بازار ارز، دلار در برابر یوآن چین ۰.۲ درصد افت کرد و به نرخ برابری ۷.۱۳۲۴ رسید. در برابر ین ژاپن، دلار ۰.۱۷ درصد تقویت شد و به نرخ ۱۰۶.۵۴ واحد رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا