امور زیربناییراه و ساختمان

برقراری پروازهای فرودگاه‌ کرمانشاه و ایلام به نجف در ایام اربعین

وزیر راه و شهرسازی گفت: در ایام اربعین از فرودگاه کرمانشاه و ایلام روزانه چند پرواز به نجف خواهیم داشت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد اسلامی در حاشیه برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران راهداری و حمل‌ونقل کشور و در جمع خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده در اربعین حسینی (ع)، گفت:  پایانه‌ها تجهیز شده‌اند و راه‌های دسترسی به پایانه‌های مرزی که نیاز به احداث یا بهسازی داشتند، انجام شده است.

وی افزود: در بخش جاده‌ای حدود هشت هزار دستگاه اتوبوس فراهم شده است.

اسلامی با اشاره به مصوبه شورای‌عالی ادارای مبنی بر تجمیع فعالیت بخش احداث و نگهداری راه‌های فرعی و  روستایی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: معاونت راه‌های روستایی و فرعی در این سازمان تشکیل و پروژه‌های راه‌های روستایی نیز برنامه‌ریزی شده است تا پایان امسال ۲ هزار راه‌ روستایی اسفالته به شبکه جاده‌ای کشور اضافه کنیم و سه هزار کیلومتر  دیگر نیز در سال آینده به شبکه اضافه شود.

وی با اشاره به رونمایی از طرح ابرار «اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی»، گفت: امیدواریم با ایجاد ساختار جدید و هدفگذاری برای ساخت ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان امسال تحولی در راه‌های روستایی ایجاد کنیم.

وزیر راه درباره نظام یکپارچه حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای گفت: آنچه برای ما مهم است این است که تصمیمات اتخاذ شده با شرکت‌ها، تشکل‌ها و رانندگان هماهنگ باشد. به شکلی که بار و مسافر قابل رصد و تخمین زدن زمان رسیدن به مقصد امکان‌پذیر باشد.

وی افزود: سیستمی کردن نظام حمل‌ونقل در قالب یک نظام پایش یکپارچه در دست پیگیری است که البته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته‌ایم.

اسلامی یادآورشد: در بحث ترانزیت با کشورهای عضو کریدور شمال- جنوب درباره پلمپ هوشمند بار، تفاهم شده است تا کامیون‌ها در در گمرکات مختلف برای بازبینی بار متوقف نشوند و در حداقل زمان ممکن به مقصد برسند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا