ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

خبری از سرویس‌های گوگل نیست!

به تازگی اخبار و شایعات جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد گوشی هوشمند و پرچمدار جدید هواوی از برخی از سرویس‌های اختصاصی گوگل همچون جیمیل، گوگل مپ و گوگل پلی استور پشتیبانی نمی‌کند.  

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، گوشی هوشمند هواوی میت ۳۰ پرو (Huawei Mate ۳۰ Pro) جدیدترین محصول پرچمدار این شرکت چینی بزرگ به شمار می‌رود که طبق آخرین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در مجله فوربس قرار است در تاریخ ۱۹ سپتامبر سال جاری میلادی از سوی هواوی معرفی و رونمایی شود.

حالا به تازگی Nikkei Asian Review گزارش جدیدی منتشر کرده است که گویای شوک جدیدی است که احتمالا شرکت هواوی قصد دارد به بازارهای جهانی، کاربران و علاقمندان به حوزه گوشی‌های هوشمند و فناوری وارد کند و آن چیزی جز نتایج اختلافات و محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا نیست.

همچنین بخوانید

به نظر می‌رسد که گوشی هوشمند و پرچمدار جدید هواوی میت ۳۰ پرو علی‌رغم بهره‌مندی از سیستم عامل اندروید، از برخی از بهترین و پرکاربردترین سرویس‌های توسعه داده شده توسط گوگل همچون پلی استور، گوگل مپ و پست الکترونیک جی‌میل محروم خواهد بود.

چندماه پیش بود که بعد از انتشار فهرستی از شرکت‌های ممنوعه برای تجارت از سوی دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا که در آن نام هواوی نیز به چشم می‌خورد. گوگل نیز به عنوان شرکت توسعه دهنده سیستم عامل اندروید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مجبور خواهد بود مطابق قوانین و محدودیت‌های جدید ایالات متحده عمل کرده و لایسنس سیستم عامل اندروید را برای هواوی لغو کند.

هواوی که در یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا و سایر متحدانش به شدت تحت فشار قرار گرفته است، چندی پیش بعد از اعمال تحریم و محدودیت های جدید از سوی وزارت بازرگانی آمریکا و لغو لایسنس استفاده از سیستم عامل اندروید از سوی گوگل که به دنبال آن صورت گرفت،  اعلام کرد که در صورت ممنوعیت استفاده از اندروید قادر خواهد بود سیستم عامل دیگری را جایگزین کند تا بدین وسیله از وابستگی به غول های تکنولوژی آمریکایی همچون گوگل خود را برهاند.

این سیستم‌عامل که هانگ‌منگ نام دارد، قرار بود برنامه دوم و راه فراری برای هواوی از تحریم های سخت گیرانه آمریکا باشد اما حالا به نظر می‌رسد که بعد از وعده ترامپ به برداشتن تحریم ها در پی ملاقات سران چین و ایالات متحده در نشست گروه ۲۰، نظر هواوی نیز در این باره تغییر کرده است و نمی خواهد آن را جایگزین سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید کند.

گفته می‌شود که سیستم عامل اختصاصی هانگ منگ هواوی، از چند سال پیش در دستور کار این غول تکنولوژی چینی قرار داشته و به منظور رهایی از وابستگی به سیستم عامل غول‌های تکنولوژی آمریکایی همچون اندروید گوگل و آی او اس اپل، برای محصولات و گوشی‌های هوشمند این برند در حال توسعه بوده است. اما تشدید نگرانی‌های امنیتی و همچنین اعمال تحریم و محدودیت‌های جدید تجاری علیه هواوی، موجب شد باری دیگر مساله توسعه و ارائه یک سیستم عامل اختصاصی و یکپارچه قوت بگیرد و به عنوان راه‌حلی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا