بانک و بیمهطلا و ارز

جهش نرخ دلار سیاسی است نه اقتصادی/ دلار باید بین ۱۰تا ۱۱هزار تومان باشد

یک عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به افزایش اخیر نرخ دلار گفت: این جهش قیمت تنها تحت تاثیر عوامل سیاسی بوده است نه اقتصادی.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،حسین سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت دلار در چند روز گذشته اظهار کرد: تحولات و تنش‌های سیاسی رخ داده از جمله بلاتکلیفی برجام، تصمیم اروپایی‌ها و کاهش فروش نفت و در پی آن کاهش درآمدهای ارزی در این زمینه مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت دلار بوده است.

سلیمی افزایش حدود ۱۰درصدی نرخ ارز در یک هفته را تنها متاثر از عوامل سیاسی دانست و گفت: جهشی که برای نرخ ارز به وجود آمده تنها سیاسی است و هیچ ارتباطی به پارامتر‌های اقتصادی ندارد، اما اگر بانک مرکزی بتواند در این شرایط نیاز ارزی بازار را تامین کند دچار افزایش بیشتر نرخ نخواهیم شد.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: با توجه به روندی که دلار در پیش گرفته دولت باید مراقب باشد تا مجددا به قیمت‌های قبلی نرسد زیرا به تازگی بازار ارز به آرامش رسیده و بر سایر بازارها نیز تاثیر مثبت گذاشته است، اما اگر مجددا حرکت صعودی در پیش بگیرد، بازگرداندن بازارها به نقطه آرامش دشوار خواهد بود.

این فعال بخش خصوصی در پایان درباره نرخ واقعی ارز گفت: قیمت دلار در زمان آرامش و وجود تنش‌های سیاسی با هم متفاوت است، اما در حالت معمولی نرخ ارز باید بین ۱۰ تا ۱۰۵۰۰تومان باشد.

 

از طريق
فاطمه اکبرخانی
منبع
اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا