بین الملل

درخواست مجدد فرانسه از آمریکا و چین برای پایان دادن به جنگ تجاری

وزیر دارایی فرانسه گفت که جنگ تجاری آمریکا وچین، رشد اقتصاد جهان را ۰.۵ درصد کاهش خواهد داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، برونو لو مر بار دیگر با ابراز نگرانی نسبت به جنگ تجاری دو اقتصاد نخست جهان گفت که این نبرد به بزرگ‌ترین تهدید برای رشد اقتصاد جهانی تبدیل شده است. لو مر در مصاحبه با روزنامه ” La Croix ” گفت که با تداوم روند فعلی، رشد اقتصاد جهانی تحت تاثیر جنگ تجاری ۰.۵ درصد کاهش خواهد یافت.

در سال ۲۰۱۷ و زمانی که ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد، ۷۵ درصد کشورهای جهان دارای رشد اقتصادی مثبت بودند اما اکنون صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که حدود ۷۰ درصد کشورهای جهان با کاهش رشد اقتصادی مواجه شوند.

همچنین بخوانید

لومر گفت با توجه به قرار داشتن سطح رشد اقتصادی کشورهای منطقه یورو در محدوده ضعیف، لازم است که اروپایی‌ها تمام تلاش خود را برای پایان دادن به جنگ تجاری به کار گیرند.

برونو لومر پیش تر با هشدار نسبت به تشدید تنش‌های بین آمریکا و چین بر سر مسائل تجاری گفته بود که این مساله دارای پیامدهای زیان باری برای تمامی جهان خواهد بود. وی افزود که جنگ تعرفه‌ها دامنه‌ای فراتر از یک مساله بین چین و آمریکا پیدا کرده است و از زمان تشدید این جنگ، عملکرد اقتصادی اروپا نیز بدتر شده است. وی گفت فرانسه وآلمان در تبادل آتش چین و آمریکا گیر افتاده‌اند.

وزیر دارایی فرانسه در بخش دیگری از سخنان خود افزود که اصلاحات اقتصادی دولت فرانسه به زودی نتیجه خواهد داد اما لازم است همه کشورهای عضو منطقه یورو، همکاری با یکدیگر برای تقویت رشد اقتصادی را افزایش دهند. وی پیش‌بینی کرد که رشد اقتصادی امسال فرانسه به ۱.۳ درصد برسد.

با در پیش بودن مهلت زمانی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین که بزرگترین شرکای تجاری اتحادیه اروپا هستند، فشارها بر اقتصاد کشورهای اروپایی افزایش یافته است تا جایی که رشد اقتصادی آلمان منفی و ایتالیا صفر درصد شده است.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا