بین الملل

تعریف شاخص ردیابی تاثیر توئیت‌های ترامپ بر بازارهای مالی جهان

غول صنعت بانکداری، شاخص مالی جدیدی به نام «ووفه‌فه» ایجاد کرده است که کار آن ردیابی تاثیر توئیت‌های ترامپ بر بازارهای مالی جهان و نوسانات نرخ سود اوراق آمریکا است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، بانک جی‌پی‌مورگان شاخص مالی جدیدی به نام «ووفه‌فه» ایجاد کرده است که کار آن ردیابی تاثیر توئیت‌های ترامپ بر بازارهای مالی جهان و نوسانات نرخ سود اوراق آمریکا است.  

ترامپ هر روز بیشتر و بیشتر توئیت می‌کند و این بر بازار اوراق تاثیر می‌گذارد.  

 در واقع، در ماه آگوست، توئیت‌های تاثیرگذار بر بازار رییس‌جمهور، به شدت افزایش یافت؛ او در این ماه چین را به علت اختلافات تجاری زیر فشار سنگین قرار داد و در مورد نرخ بهره، فدرال‌رزرو را مورد انتقاد قرار داد.  

مولفان گزارش جی‌پی‌مورگان در این رابطه نوشتند: تا وقتی که تمرکز توئیت‌های ترامپ به فدرال‌رزرو و جنگ تجاری قرار دارد و این به عنوان اولین و بیشترین عامل تاثیرگذار بر عملکرد اقتصادی کوتاه‌مدت آمریکا در نظر گرفته می‌شود، داشتن چنین شاخصی کاملا معقول به نظر می‌رسد.  

طبق یافته‌های جی‌پی‌مورگان این شاخص می‌تواند تغییراتی قابل اندازه‌گیری در نوسانات سود اوراق ۲ ساله و ۵ ساله آمریکا را در ارتباط با توئیت‌های ترامپ، نشان دهد. نام این شاخص هم بر گرفته از توئیت مشهور و مرموز «کافه‌فه» ترامپ است.  

همچنین «بانک آمریکا مریل لینچ» در تحقیقی دیگر اعلام کرده بود که روزهایی که ترامپ بیشتر توئیت می‌کند، بازارهای سهام افت می‌کنند.  

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا