صنعت، معدن، تجارت

پیش نویس طرح مالیات بر عایدی سرمایه به وزارت اقتصاد ارسال شد

معاون سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه پیش نویس طرح مالیات بر عایدی سرمایه به وزارت اقتصاد ارسال شده است، گفت: علت طولانی شدن روند تهیه طرح، پوشش دادن تمام ملاحظات بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رادیو گفتگو، احمد زمانی با بیان اینکه موضوع مالیات بر عایدی سرمایه بیش از هفت ماه پیش در سازمان امور مالیاتی مطرح شد، اظهار داشت: یک پیش نویس اولیه در این خصوص آماده شده و همزمان طرحی را نیز مجلس آماده کرده و جلساتی هم در این زمینه برگزار شده است.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی معتقد است این نوع مالیات را باید با جمیع جهات از جمله ملاحظه های اجرایی به عنوان لایحه آماده کرد و یک پیش نویس اولیه به وزارت امور اقتصادی ارائه شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و امور بین الملل سازمان امور مالیاتی کشور درباره ملاحظه های سازمان امور مالیاتی درباره طرح مالیات عایدی سرمایه، تصریح کرد: با توجه به فوریت این کار، یک پیشنویسی هم در خصوص رفتارهای سوداگرانه در بازارها آماده و تقدیم دولت شده است که مقابله کوتاه مدت و سریع با آن صورت بگیرد.

وی گفت: مالیات بر عایدی سرمایه یک نظام مالیاتی جدید است که باید با ساز و کارهای دقیق اجرا شود و به همین جهت فرآیند تهیه این طرح تاکنون به طول انجامیده است. طرح مجلس هم در این خصوص در دست کارشناسی قرار دارد و نیاز به فرصت بیشتری دارد.

دولت و مجلس هنوز نظر بخش خصوصی را جویا نشده اند

در ادامه جعفریان مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران در ادامه با تاکید بر اینکه نیاز به مطالعه و کار کارشناسی بیشتر روی طرح مالیات بر عایدی سرمایه است، اظهار داشت: چون دولت در مقطعی اعلام کرد قصد دارد در این باره لایحه ای ارائه کند، طرح مجلس کنار گذاشته شد.

وی افزود: دولت یا مجلس هنوز در این خصوص جلسه ای با بخش خصوصی نداشته اند و با توجه به اهمیت آن به نظر می رسد، هماهنگی با بخش خصوصی اهمیت زیادی دارد.

جعفریان طرح مالیات بر عایدی سرمایه را موثر در اقتصاد کشور دانست و گفت: با توجه به اهمیت این طرح، باید در این موضوع سریعتر اقدام شود که با کمک بخش خصوصی می توان به سرعت این لایحه را آماده کرد و به مجلس ارائه داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا