خودروصنعت، معدن، تجارت

باتری خودرو با تعرفه کالای‌ تزیینی وارد می‌شود/ فروشندگان باتری از مشتری سفارش کالای قاچاق می‌گیرند

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگن باتری گفت: باتری خودرو از اقلام مورد نیاز است و تعرفه واردات باتری نیاز به اصلاح دارد، در حال حاضر این کالا با تعرفه ۷۹درصد محاسبه می‌شود که همپای کالاهای تزیینی است.

آرمان اقتصادی – محمد فیروزی؛ تقی علی اکبری در گفت و گو با خبرنگار آرمان اقتصادی در خصوص وضعیت بازار باتری خودرو گفت: امسال تا حدی کمبود باتری در بازار وجود دارد که به طور دقیق این موضوع تا پایان خرداد مشخص خواهد شد. هم اکنون گزارشی برای اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده کردیم تا در صورت مشخص شدن نیاز به واردات، تعرفه گمرکی در این بخش اصلاح شود و کمبود در بازار انگیزه ای برای قاچاقچیان این محصول ایجاد نکند.

همچنین بخوانید

وی افزود: تعرفه گمرکی واردات باتری ۷۹ درصد است که معادل تعرفه واردات محصولات تزیینی است، در حالی که باتری خودرو محصولی است که مورد نیاز است و ظرفیت ۱۱ کارخانه تولیدی این محصول جوابگوی نیاز بازار نیست.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری با بیان اینکه کیفیت تولید باتری در کشور قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است، ادامه داد: از نظر کیفیت باتری های تولیدی تا ۹۹ درصد قابل رقابت با نمونه های خارجی هستند، اما بر اساس برآوردی که داشتیم در فصل شروع گرمای تابستان ۱۲ میلیون باتری مورد نیاز است در حالی که این کارخانه ها توان تولید ۱۰ میلیون باتری را دارند.

علی اکبری در بخش دیگری از صحبت خود با اشاره به اینکه تا سال گذشته موجی از کالای قاچاق در فروشگاه های عرضه باتری دیده می شد، اظهار داشت: با سخت گیری هایی که نهادهای نظارتی انجام دادند باتری های قاچاق دیگر کمتر در مراکز عرضه دیده می شود، اما فروشنده ها با نگه داری این باتری ها در انبارهای غیر رسمی اقدام به سفارش گیری از مشتری می کنند و عرضه این کالاها ادامه دارد.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا