بین الملل

فقیرترین ایالت‌های آمریکا کدامند؟

نرخ فقر در بسیاری از ایالت‌های آمریکایی بالای ۱۵ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بیزینس اینسایدر، بررسی داده های مرکز سرشماری آمریکا از وضعیت اقتصادی ایالت‌های مختلف این کشور تا پایان سال ۲۰۱۷ نشان می دهد که به طور کلی، میزان درآمد مردم در ایالت‌های جنوبی و غربی کمتر و نرخ فقر در آن‌ها در مقایسه با دیگر ایالت‌های آمریکایی بالاتر بوده است. در ۱۷ ایالت آمریکا، متوسط درآمد ساکنان آن‌ها از متوسط درآمد کل کشور ( ۶۱ هزار دلار در سال) پایین‌تر بوده است.

در ادامه با ۱۰ ایالت فقیر آمریکا آشنا می‌شوید:

همچنین بخوانید

۱- می سی سی پی: این ایالت پایین ترین درآمد متوسط را در بین تمامی ایالت های آمریکایی دارد. نرخ فقر در این ایالت تا پایان سال ۲۰۱۷ معادل ۱۹.۵ درصد و متوسط درآمد ساکنان آن ۴۳ هزار و ۴۴۱ دلار در سال بوده است.

۲- لوئیزیانا: بالاترین نرخ بیکاری در بین تمامی ایالت‌های آمریکا متعلق به این ایالت است. نرخ فقر در این ایالت تا پایان سال ۲۰۱۷ معادل ۲۰ درصد و متوسط درآمد ساکنان آن ۴۳ هزار و ۹۰۳ دلار در سال بوده است.

۳- وست ویرجینیا: با کاهش اقبال به مصرف ذغال سنگ، اقتصاد این ایالت دچار مشکلات زیادی شده است. نرخ فقر در این ایالت تا پایان سال ۲۰۱۷ معادل ۱۶.۶ درصد و متوسط درآمد ساکنان آن ۴۵ هزار و ۳۹۲ دلار در سال بوده است.

۴- نیومکزیکو: نرخ فقر در این ایالت تا پایان سال ۲۰۱۷ معادل ۱۸.۷ درصد و متوسط درآمد ساکنان آن ۴۷ هزار و ۸۸۵ دلار در سال بوده است.

۵- آرکانزاس: نرخ فقر در این ایالت تا پایان سال ۲۰۱۷ معادل ۱۵.۶ درصد و متوسط درآمد ساکنان آن ۴۸ هزار و ۸۲۹ دلار در سال بوده است.

۶- کارولینای شمالی: نرخ فقر در این ایالت تا پایان سال ۲۰۱۷ معادل ۱۴.۴ درصد و متوسط درآمد ساکنان آن ۵۰ هزار و ۳۴۳ دلار در سال بوده است.

۷- آلاباما: نرخ فقر در این ایالت تا پایان سال ۲۰۱۷ معادل ۱۵.۸ درصد و متوسط درآمد ساکنان آن ۵۱ هزار و ۱۱۳ دلار در سال بوده است.

۸- کنتاکی: نرخ فقر در این ایالت تا پایان سال ۲۰۱۷ معادل ۱۶.۴ درصد و متوسط درآمد ساکنان آن ۵۱ هزار و ۳۴۸ دلار در سال بوده است.

۹- مین : نرخ فقر در این ایالت تا پایان سال ۲۰۱۷ معادل ۱۲.۳ درصد و متوسط درآمد ساکنان آن ۵۱ هزار و ۶۶۴ دلار در سال بوده است.

۱۰- فلوریدا: شاید دیدن نام این ایالت در این فهرست کمی تعجب آور باشد اما مقصد برتر بازنشستگان ثروتمندان آمریکایی به دلیل اختلاف طبقاتی بسیار زیاد، با وجود دارا بودن برخی از لوکس ترین خانه‌های آمریکا، دهمین ایالت فقیر این کشور نیز هست. نرخ فقر در این ایالت تا پایان سال ۲۰۱۷ معادل ۱۴.۳ درصد و متوسط درآمد ساکنان آن ۵۳ هزار و ۶۸۱ دلار در سال بوده است.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا