بین الملل

قیمت نفت پایین آمد / برنت به سوی ۶۰ دلار افت کرد

در حالی که نگرانی از کند شدن اقتصاد جهان و کاهش تقاضا برای نفت، از امید به بهبود روابط چین و آمریکا، پررنگ‌تر بود، قیمت نفت افت کرد.  

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز جمعه، در حالی که نگرانی از کند شدن اقتصاد جهان و کاهش تقاضا برای نفت، از امید به بهبود روابط چین و آمریکا، پررنگ‌تر بود، قیمت نفت افت کرد.  

سازمان کشورهای صادرکننده سوخت، اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی، این هفته در گزارشات خود به مازاد عرضه نفت در سال آینده اشاره کردند. این در حالی است که توافق کاهش تولیدات اوپک تا ماه مارس ادامه دارد.  

کریگ ارلم، تحلیل‌گر ارشد اوآندا، می‌گوید: بازارهای نفت در روزهای اخیر، حتی با وجود رشد بازارهای سهام و گزارش کاهش شدید میزان ذخایر انبارها،  در حال افت هستند. آژانس بین‌المللی انرژی و سایر نهادهای انرژی با بدتر شدن وضعیت اقتصادی جهان، همچنان پیش‌بینی‌های خود در مورد تقاضا را کاهش می‌دهند.  

قیمت‌های نفت به دنبال سقوط ۱ درصدی دیشب، امروز دوباره به افت خود ادامه دادند. تا ساعت ۱۵:۰۳ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، ۱۶ سنت یا ۰.۲۶ درصد افت کرد و به ۶۰.۲۲ دلار رسید.  

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام آمریکا، دابلیوتی‌آی،   ۷ سنت یا ۰.۱۳ درصد پایین آمد و به ۵۵.۰۲ دلار رسید.  

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا