امور زیربناییراه و ساختمان

کاهش ۱۴ درصدی نرخ بلیت هواپیما در ۶۰ مسیر پرتردد/ کمتر از سقف قیمت‌ها بلیت فروشی می‌شود+ جدول قیمت‌ها

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: قیمت بلیت هواپیما در ۶۰ مسیر پرتردد ۱۴ درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، در طول بیش از یک سال گذشته افزایش جهشی قیمت ارز بر تمام خدمات و محصولات اثرگذار بود به ویژه آن دسته که هزینه‌های ارزی به همراه داشتند. حالا با کاهش قیمت دلار و ایستایی آن در کانال ۱۱ هزار تومان، افت قیمت در برخی از بازارها هر چند جزیی اما ملموس است.

در بین انواع شقوق حمل و نقل، صنعت هوانوردی و بازار بلیت هواپیما بیشترین اثرپذیری را از افزایش قیمت ارز داشتند چراکه به گفته فعالان و مسئولان این صنعت، بیش از ۵۰ درصد قیمت تمام شده بلیت هواپیما هزینه‌های ارزی است بنابراین نرخ گذاری آن به صورت مستقیم وابسته به نرخ ارز است.

البته طبق سیاست‌های ارزی بانک مرکزی، بلیت هواپیما در دسته خدماتی قرار گرفت که به آن ارز نیمایی تعلق بگیرد هر چند که مدیران شرکت‌های هواپیمایی از روند ارایه ارز نیمایی ناراضی بودند و مدعی هستند به دلیل تاخیر در پرداخت ارز نیمایی به ناچار متوسل به بازار آزاد شدند و هزینه‌هایشان با ارز آزاد افزایش یافت. حالا با کاهش قیمت ارز در بازار آزاد و در سامانه نیما قیمت بلیت هواپیما هم کاهش یافته است.

مقصود اسعدی سامانی،  دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره میزان کاهش قیمت بلیت هواپیما گفت: بلیت هواپیما تابع نرخ ارز است و با کاهش یا افزایش آن قیمت‌گذاری می‌شود.

وی ادامه داد: بدیهی است که با کاهش قیمت ارز دامنه قیمت بلیت هواپیما هم تغییر کند. در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما در ۶۰ مسیر پرتردد ۱۴ درصد نسبت به تعیین دامنه قیمت‌ها در آذر ماه سال گذشته کاهش یافته است.

اسعدی سامانی با بیان اینکه قیمت‌های جدید در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی به روز شده است، گفت: سقف قیمت‌ها کاهش یافته است البته اغلب مواقع نرخ بلیت هواپیما زیر سقف تعیین شده به فروش می‌رسد.

مسیر کف قیمت(تومان) سقف قیمت(تومان)
تهران- اهواز ۱۹۸.۰۰۰ ۶۷۹.۰۰۰
تهران- بندر عباس ۲۵۸.۰۰۰ ۹۶۸.۰۰۰
تهران- تبریز ۱۹۰.۰۰۰ ۵۵۳.۰۰۰
تهران- چابهار ۲۷۶.۴۰۰ ۹۸۷.۸۰۰
تهران- رشت ۱۷۳.۴۰۰ ۴۵۹.۵۰۰
تهران- شیراز ۲۲۶.۶۰۰ ۶۱۳.۱۰۰
تهران-عسلویه ۲۴۷.۴۰۰ ۸۴۳.۹۰۰
تهران- قشم ۲۶۲.۷۰۰ ۹۷۶.۶۰۰
تهران- کیش ۲۵۲.۷۰۰ ۹۰۵.۸۰۰
تهران- مشهد ۲۲۹.۴۰۰ ۷۰۱.۳۰۰
اصفهان- قشم ۲۳۸.۰۰۰ ۷۳۳.۰۰۰
رشت- بندرعباس ۲۶۴.۲۰۰ ۹۹۲.۶۰۰
مشهد-قشم ۲۵۸.۴۰۰ ۹۷۲.۸۰۰
شیراز-چابهار ۲۳۸.۴۰۰ ۷۳۸.۰۰۰

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا