بورسبورس اوراق

شاخص بورس قله ۳۰۰ هزار واحدی را فتح کرد

امروز خودرویی‌ها، فلزات اساسی و بانکی ها از جمله گروه‌های بورسی بودند که رشد قیمت را تجربه کردند. رشد تقاضا نسبت به عرضه در گروه‌های شاخص ساز سبب شد نماگر اصلی بازار برای اولین بار بتواند کانال ۳۰۰ هزار واحدی را پشت سر بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز با باز شدن معاملات بورس تهران شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۴۵۲۹ واحد رشد کرد و توانست برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه کانال ۳۰۰ هزار واحدی را بشکند و حتی تا نیمه کانال ۳۰۴ هزار واحدی پیشروی کنند. در عین حال شاخص کل هم وزن نیز با ۱۷۰۶ واحد افزایش رقم ۸۵ هزار و ۲۰۶ را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با ۵۹۸۱ واحد افزایش رقم ۳۴۸ هزار و ۱۹۲ را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۳۹۴۰ و ۶۲۹۹ واحد رشد کردند.

امروز پتروشیمی خارک، ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان هر کدام به ترتیب ۷۶۴، ۳۱۸ و ۲۹۱ واحد به رشد شاخص‌های بازار کمک کردند اما در طرف مقابل پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان و پالایش بندر عباس به ترتیب با ۲۸۷، ۱۴۲ و ۱۱۷ واحد تاثیر کاهنده شاخص‌های بازار را با افت مواجه کردند.

بانکی‌ها پس از مدتی امروز توانستند با حجم معاملات ۳.۷ میلیارد سهم واوراق مالی بیشترین ارزش معاملات را معادل با ۲۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ثبت برساندند.

پس از بانکی‌ها گروه خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی ها بیشتر ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

بانکی‌های که جزو تاثیرگذاران روی شاخص‌های بازار سرمایه بودند اکثرا با رشد قیمت نیز مواجه شدند و در بخشی از نمادهای این گروه با صف‌های خرید رو به رو بودیم.

در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز اکثر سهم‌ها با رشد قیمت رو به رو شدند به طوری که بسیاری نزدیک به ۵ درصد در قیمت پایانی افزایش را تجربه کرده‌اند.

اما همانطور که اشاره شد پالایشی‌ها روی شاخص‌های بازار تاثیر کاهنده داشتند و عمدتا با افت قیمت رو به رو شدند. به طوری که تابلوی گروه فرآورده‌های نفتی امروز به جز در یک نماد با کاهش قیمت رو به رو بودند.

امروز در بورس تهران ۲۴۲ سهم با رشد قیمت و ۱۰۲ سهم با افت قیمت رو به رو بودند در فرابورس ایران نیز ۱۳۱ سهم افزایش قیمت را تجربه کردند و ۷۳ سهم با افت قیمت رو به رو بودند.

ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم ۲۱۴۶ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۷.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت. تعداد معاملات این بازار به عدد ۶۹۸ هزار و ۵۸۷ رسید.

آیفکس نیز با ۳۳.۷۹ واحد رشد تا رقم ۳۹۱۸ واحدی بالا رفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به رقم ۹۲۷ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات آن عدد یک میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا