ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بهره‌برداری از ۹۵۵ میلیارد تومان پروژه ارتباطات در خوزستان طی دولت یازدهم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به استان خوزستان داشته است، گفت: از ابتدای دولت تاکنون به ارزش ۹۵۵ میلیارد تومان پروژه در بحث ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمود واعظی در آیین افتتاح فاز نخست طرح‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات منطقه آزاد اروند که امروز (پنج‌شنبه، ۴ خردادماه) در هتل کاروانسرای آبادان برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خرسندم که در چنین روزهایی که برای کشور ایران ایام‌الله محسوب می‌شود، در این منطقه بسیار مهم و ارزشمند از نظر معنوی حضور دارم. زمانی که به من دعوت‌نامه حضور در مراسم‌های افتتاح را برای روز سوم خرداد دادند، به سرعت موافقت کردم.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم به این سرعت فردی یک دعوت را اجابت کند. من فقط با این نیت امروز به خوزستان آمدم که دوران جنگ هشت ساله و آنچه را که در این دوران به کشور گذشت، تداعی کنم و از صبح که وارد این منطقه شدم در همان حال و هوای فداکاری‌ها، ایثارها و از جان‌گذشتگی‌های بهترین فرزندان این آب و خاک هستم که در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اهدای درود و سلام به تمام رزمندگان دفاع مقدس تصریح کرد: به تمام فرماندهان سپاه، ارتش و بسیج سرافراز و تمام افرادی که برای عزت جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس بهترین سرمایه یعنی خون و جانشان را تقدیم نظام و انقلاب کردند تا امروز بتوانیم علاوه بر داشتن امنیت در ایران از حرم ائمه مطهر در خارج از کشور صیانت و حراست کنیم و از سوی دیگر انتخابات با عظمتی داشته باشیم، سلام و درود می‌فرستم.

وی ادامه داد: آیا اگر این ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها نبود، نظام جمهوری اسلامی ایران امروز چنین جایگاهی داشت؟ قطعا در این‌صورت، نظام در جایگاه امروز نبود. به همین علت است که ما برای همیشه تاریخ و تمام نسل‌ها به شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان بدهکار هستیم.

واعظی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۳۵ شهید تازه تفحص‌شده که امروز از طریق آبراهه اروند وارد خاک ایران شدند، گفت: این منطقه افتخار دارد امروز میزبان ۱۳۵ شهیدی باشد که در میان آن‌ها شهدای غواص دست‌بسته هم وجود دارد. امیدواریم که ان‌شاءالله نظام جمهوری اسلامی ایران برای بسیاری از کشورهای منطقه و اسلامی الگو باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: از استاندار خوزستان و مردم آن برای برگزاری چنین انتخاباتی از طرف اقای روحانی قدردانی می‌کنم. مردم خوزستان با همه مشکلاتی که داشتند، در انتخابات حضور پیدا کردند.

وی افزود: اینکه مردم خوزستان از خانه بیرون می‌آیند و با ریزگردها مواجه می‌شوند، یا به دلیل تحریم‌ها و مشکلاتی که در هشت سال دولت گذشته در بحث معیشت و بیکاری مردم خوزستان بوجود آمد، با مشکلاتی مواجه بودند با این وجود با حضور در انتخابات یک تصمیم‌گیری آگاهانه داشتند و کاسب‌کارانه در تعیین راه کشور با انتخابات برخورد نکردند.

واعظی با بیان اینکه برخی فکر می‌کردند مردم خوزستان چون مشکلاتی دارند با صندوق‌ها قهرمی‌کنند، عنوان کرد: مردم خوزستان حضوری پرشور پای صندوق‌های رأی داشتند و با حضور در انتخابات یک تصمیم‌گیری آگاهانه انجام دادند.

وی ادامه داد: رسالت امروز، همکاری است و هر کسی که به هر شخصی در انتخابات رأی داده، قابل احترام است و کسی حق تجسس ندارد که چه کسی به کدام کاندیدا رأی داده است.

واعظی عنوان کرد: حقوق شهروندی یعنی آنکه هر کس رأی می‌دهد، قابل احترام است. مردم خوزستان به ندای رهبر، لبیک جدی گفتند و حدود ۷۰ درصد پای صندوق‌های رأی آمدند و اگر می‌دانستند بعد از ساعت ۱۲ شب، رأی‌گیری پایان می‌پذیرد، زودتر پای صندوق‌های رأی حضور پیدا می‌کردند.

وی افزود: از طرف دولت از همه برگزارکنندگان انتخابات به‌خصوص مردم عزیز خوزستان برای حماسه‌ای که آفریدند، قدردانی می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: افتتاح پروژه‌های امروز در منطقه خوزستان و آبادان و خرمشهر است به این دلیل است که به برکت خون شهدا هرآنچه در ابتدای دولت یازدهم قول دادیم برای مردم انجام دهیم در ۲.۵ ماه باقی مانده کارها را پیش ببریم و بتوانیم همه آن‌ها را اجرایی کنیم.

واعظی عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که برای شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر زیرساخت‌های مخابراتی را مهیا کنیم. در این زمینه تا زمانی که کسی تلاش و همت نکند، این اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند در این زمینه بسیار خوب عمل کرده و طرح‌های بسیار خوبی برای آینده دارد، افزود:  یکی از غصه‌ها این است که شهرهایی که نقش بزرگی در دفاع کشور داشتند، چرا آبادانی آن‌ها باید این‌قدر زمان ببرد.

واعظی ادامه داد: سهم و نقشی که مردم و مسئولان این مناطق در دفاع از کشور داشته‌اند، قابل مقایسه با هیچ نقطه‌ای از کشور نیست و منطقه خوزستان و به‌خصوص آبادان و خرمشهر برای ما عزیز و مقدس هستند. 

وی گفت: در زمینه اجرای پروژه‌ها در بحث زیرساخت‌ها، منطقه آزاد هم همت و هم مشارکت مادی خوبی انجام داد و قراردادهایی امضا شد تا پایلوت کار بزرگی که برای ایجاد زیرساخت‌ها در کشور است، از استان خوزستان و منطقه آزاد اروند آغاز شود.

واعظی با بیان اینکه در سه سال و ۹ ماه گذشته، دولت نگاه ویژه‌ای به خوزستان داشت، خاطرنشان کرد:  پروژه‌هایی که امروز در شهرهای آبادان، خرمشهر و اهواز به بهره‌برداری می‌رسند، حدود ۲۰۶ میلیارد تومان اعتبار برای آن‌ها هزینه شده است که با افتتاح این پروژه‌ها در مجموع ۹۵۵ میلیارد تومان پروژه از ابتدای دولت تاکنون در استان به بهره‌برداری رسیده است.

واعظی اظهار کرد: تاکنون تحرک خوبی داشته‌ایم و اقدامات بسیار خوبی توسط دولت در استان خوزستان انجام شده است. اکنون رتبه خوزستان در بحث زیرساخت‌ها از ۱۶ به ۱۱ ارتقا پیدا کرده و گام‌های خوبی در این زمینه برای استان خوزستان برداشته شده است.

وی ادامه داد: شبکه انتقال استان در ۳.۵ سال گذشته حدود ۵.۵ برابر شده، همچنین پهنای باند استان ۷.۵ برابر و تعداد مشترکان اینترنتی استان ۱۰ برابر شده است.

واعظی عنوان کرد: در حال حاضر ۷۱ شهر استان خوزستان توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل از خدمات نسل سوم و چهارم اینترنت بهره‌مند هستند و تنها پنج شهر دیگر باقی می‌ماند که امیدواریم تا پایان دولت یازدهم این پنج شهر نیز دارای اینترنت نسل سوم و چهارم شوند.

وی گفت: تاکنون به ۲ هزار و ۳۸۱ روستا در استان خوزستان اینترنت داده شده است؛ همچینن در رابطه با فیبر نوری، کارهای خوبی انجام گرفته و برای خطوط فیبر نوری بین‌راهی نیز حدود ۱۳۱ کیلومتر فیبر نوری کشیده شده است تا هر آنچه را بخواهیم، بتوانیم بر اساس این زیرساخت‌ها توسعه دهیم.

واعظی اظهار کرد: دولت یازدهم نگاه ویژه‌ای به خوزستان داشته که یکی از آن‌ها تلفیق بخش دولتی و بخش خصوصی است. نگاه مردم نسبت به دولت باعث شده تا دولت مسئولیت مضاعفی را بر دوش داشته باشد، دولت دوازدهم نمی‌تواند مانند دولت یازدهم برای خوزستان کار کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد:  امیدواریم بتوانیم کارهایی را که انجام شده برای مردم خوزستان ارائه دهیم و اگر پایان دولت، فرصتی باقی باشد، باز هم به استان خوزستان سفر خواهم کرد.
انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا