صنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

کاهش قیمت مرغ در راه است

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی گفت: بطورکلی با افزایش تولید و عرضه مرغ در کشور به یقین طی چند روز آینده شاید قیمت این کالا حتی به زیر نرخ مصوب ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان نیز برسد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  «مهدی یوسف خانی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: قیمت ها بیش از هرچیز تابع عرضه و تقاضا هستند.

وی اظهارداشت: نرخ مصوب مرغ برای مصرف کننده در حال حاضر ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی گفت: نرخ مصوب الزامی است و باید رعایت شود.

وی افزود: عرضه مرغ بالاتر از این نرخ تخلف است و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

یوسف خانی اظهارداشت: قیمت مرغ گرم در حال حاضر برای مصرف کننده ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان و نرخ مرغ زنده در درب مرغداری ها هشت و ۵۵۰ تومان تعیین شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه مرغداران نسبت به نرخ مصوب هشت هزار و ۵۵۰ تومان معترض هستند، گفت: مرغ زنده هم اکنون ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان به ازای هرکیلوگرم بالاتر از نرخ مصوب در حال عرضه به کشتارگاه هاست.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی افزود: این نرخ دو ماه قبل با حضور نمایندگان و مسئولان اتحادیه مرغداران در ستاد تنظیم بازار کشور مصوب شده است.

وی اظهارداشت: تولیدکنندگان باید به نرخ مصوب هشت هزار و ۵۵۰ تومان احترام بگذارند و با همان قیمت مرغ را به کشتارگاه ها عرضه کنند.

یوسف خانی گفت: گرانی عرضه مرغ در واحدهای صنفی ناشی از خرید بالاتر از نرخ مصوب در واحدهای مرغداری است.

وی افزود: کشتارگاه ها که بطور مستقیم مرغ را از تولید کنندگان خریداری و پس از کشتار در بین واحدهای صنفی توزیع می کنند نباید بالاتر از نرخ مصوب مرغ را خریداری و بالاتر هم توزیع کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی اظهارداشت: اگر کشتارگاه ها با نرخ بالاتر مرغ را خریداری نکنند مرغداران ناچارند با نرخ مصوب مرغ را عرضه کنند.

یوسف خانی یادآورشد: هم اکنون ۷۰ درصد واحدهای سطح شهر به قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان مرغ را به مردم عرضه می کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا