تجارتصنعت، معدن، تجارت

سامانه "جامع تجارت الکترونیک" بستری برای پیگیری وضعیت کالا

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید سامانه “جامع تجارت الکترونیک” بستری برای پیگیری کالا در زنجیره واردات، تولید، توزیع است و راه اندازی آن از افزایش بی ضابطه قیمت‌ها جلوگیری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از گرانی لوازم یدکی، گفت: مادامی که بستر توزیع کالا یعنی “سامانه جامع تجارت الکترونیک” در کشور مستقر نشود نمی‌توان در مورد گرانی محصولات اظهارنظری کرد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر گرانی لوازم یدکی دغدغه مردم است و در آینده محصولات دیگری نیز مانند لوازم خانگی به این سبد افزوده می‌شود، اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار قلم کالا در کشور موجود است و در صورتی که سامانه جامع تجارت الکترونیک راه اندازی نشود هر روز باید درباره گرانی یکی از این محصولات صحبت کنیم و دلایل افزایش قیمت آن را برشماریم.

وی افزود: با راه‌اندازی سامانه “جامع تجارت الکترونیک” می توان تولید و حرکت کالا در زنجیره توزیع، فروش و تحویل به مصرف کننده نهایی را پیگیری کرد در نتیجه علت گرانی و دلایل افزایش قیمت مشخص می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه “جامع تجارت الکترونیک” بستری برای پیگیری کالا در زنجیره واردات، تولید، توزیع و… است، اضافه کرد: در این بستر می‌توان بر تمامی مراحل نظارت داشت و دولت نیز تنها نقش ناظر را داشته و توانایی کنترل و رگولاتوری را پیدا می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه رگلاتوری که براساس وقایع اتفاقیه باشد تاثیر چندانی بر ساماندهی بازار نخواهد داشت، ادامه داد: دولت‌ها باید توانایی پیش‌بینی مشکلات را داشته باشند نه اینکه بازار گوجه فرنگی را رها ‌کنند و پس از اینکه وضعیت نامناسب شد سازمان تعاونی روستایی را ملزم به خرید کنند، چراکه این گونه رفتار‌ها یعنی نظارتی بر بازار وجود ندارد.

برخی دستگاه‌ها برای اجرای سامانه “جامع تجارت الکترونیک” با وزارت صمت همکاری نمی‌کنند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگرچه وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایجاد سامانه “جامع تجارت الکترونیک” تمایل دارد، اما برخی دستگاه‌ها برای اجرای این سامانه با این وزارتخانه همکاری نمی‌کنند که این امر باید در هیئت دولت رفع شود./

پایان پیام

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا