بانکبانک و بیمه

یارانه خانوار نیازمند قطع نمی‌شود


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه یارانه خانوارهای نیازمند تغییر نکرده و قطع نمی‌شود، گفت: آنچه افزایش می‌یابد، مستمری آنها بوده که طبق مصوبه مجلس است.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، محمد خدابخشی در مورد اینکه گفته شده یارانه سه برابری که از اول سال برای نیازمندان یارانه‌بگیر وصل شد، از خرداد ماه قطع خواهد شد و مستمری افزایش خواهد یافت، به فارس اظهار داشت: افزایش مستمری خانوارهای نیازمند طبق ماده ٧٩ قانون برنامه ششم توسعه بوده که در تبصره ١۴ قانون بودجه سال ٩۶ نیز ذکر شده و اعتبار ۴ هزار میلیارد تومانی از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها برای آن در نظر گرفته شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: دولت نمی‌تواند یارانه اقشار نیازمند را قطع کند و حتی گفته شده که مستمری آنها از این محل نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: شیوه پرداخت یارانه و مستمری در اختیار دولت بوده و بر اساس جدول تبصره ١۴ قانون بودجه، باید هزینه شود. همچنین مجوز پرداخت یارانه به دولت داده شده و با رعایت ملاحظات هزینه می‌شود.

خدابخشی بیان داشت: از اول هم یارانه نقدی ثابت بود و فقط مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت متناسب به محدودیت بر مبنای متوسط ٢٠ درصد حداقل دستمزد مصوبه شورای عالی کار افزایش یافته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا