صنعت، معدن، تجارت

تولید لوازم خانگی افزایش می یابد

رئیس اتحادیه لوازم خانگی از افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی تولید و در عین حال کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت لوازم خانگی طی چند ماه آینده در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  «سید مرتضی میری» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: سه برند لوازم خانگی زیر نظر کره در کشور مشغول فعالیت بودند که بیش از ۳۰ درصد بازاردر اختیار این برندها بود.

وی اظهارداشت: ناگفته نماند محصولات این برندها در داخل کشور تولید می شد.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: مواد اولیه این کارخانه ها از کره تامین می شد که در اثر بازگشت تحریم ها کره نامهربانی کرد و از ارائه جنس به واحدهای مزبور امتناع ورزید.

وی افزود: برندهای مزبور با دور زدن تحریم ها موفق شدند مواد اولیه مورد نیاز خود را از سایر کشورها تامین کنند.

میری بیان داشت: این واحدها قول داده اند در مدت دو تا سه ماه آینده بتوانند به سهم ۳۰ تا ۳۵ درصدی خود در بازار جامه عمل بپوشانند.

وی گفت: کالاهای تولیدی این کارخانه ها شامل انواع یخچال، یخچال فریزر، ساید باساید، انواع لباسشویی وظرفشویی است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی افزود: بازار لوازم خانگی در حال حاضر وضعیت خوبی دارد اگر ۳۰ تا ۳۵ درصد در مدت دو تا سه ماه آینده تولیدات برندهای مورد نظر به این بازار تزریق شود به یقین همه شاهد شکل گیری رقابت جدی بین تولیدکنندگان ودر ضمن کاهش قیمت ها خواهندبود.

وی اظهارداشت: همچنین این کارخانه ها قول داده اند بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کالای خود را از قیمت فعلی پائین تر به بازار مصرف عرضه کنند.

میری در ادامه یادآورشد: هم اکنون در زمینه تولید لوازم خانگی مشکل خاصی در کشور وجود ندارد بلکه واحدها با ظرفیت های بالاتر از قبل در حال تولید هستند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا