صنعت، معدن، تجارتمعدن

افزایش میزان استخراج و تولید شرکت های سرب و روی ایمیدرو در ۵ ماهه امسال

میزان استخراج و تولید شرکت های سرب و روی ایمیدرو (مهدی آباد، نخلک و انگوران) در ۵ ماهه نخست سال ۹۸ افزایش یافت. در این میان معادن مهدی آباد و انگوران افزایش سه رقمی ثبت کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شاتا، مجتمع معدنی سرب و روی و باریت مهدی آباد از ابتدای فروردین تا پایان مرداد، ۳۰۶ هزار و ۸۲۸ تن ماده معدنی استخراج کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۵۲ هزار و ۴۶۶ تن بود که ۴۸۵ درصد افزایش نشان می دهد. این رقم در عین حال نسبت به برنامه (۱۰۰ هزار تن)، ۲۰۷ درصد افزایش یافت.

افزایش ۵ درصدی تولید کنسانتره نخلک

مجتمع معدنی سرب و روی نخلک در ۵ ماهه نخست امسال، ۳ هزار و ۲۴۸ تن کنسانتره سرب تولید کرد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۳ هزار و ۹۳ تن)، ۵ درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین این شرکت در ۵ ماهه نخست امسال، ۲۷ هزار و ۸۸۳ تن ماده معدنی استخراج کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۶ هزار و ۴۲۴ تن بود که حاکی از افزایش ۶ درصدی است.

افزایش ۱۱۶ درصدی استخراج انگوران

مجتمع سرب و روی انگوران از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال، ۳۸۹ هزار و ۸۹۵ تن ماده معدنی استخراج کرد. این رقم نسبت به برنامه تولید (۱۴۰ هزار تن)، ۱۷۸ درصد افزایش نشان می دهد.

این مجتمع در ۵ ماهه نخست امسال، ۲۲۴ هزار و ۲۱۴ تن ماده معدنی ارسال کرد که نسبت به برنامه (۱۴۰ هزار تن)، حاکی از رشد ۶۰ درصدی است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا