بانک و بیمهبورس اوراقبیمه

اطلاعات شرکت‌های خصوصی در بورس کامل‌تر از گزارشات بیمه مرکزی است

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه آسیا بیان کرد: توانگری مالی شرکت‌های بیمه‌ای در حال حاضر و با توجه به شرایط موجود صحیح است.

به گزارش آرمان اقتصادی ، فضل الله معظمی در گفت‌وگو با چابک آنلاین گفت: الزامات مصوبات شورای‌عالی بیمه را بیمه مرکزی تعیین کرده است و بیمه مرکزی می‌تواند تشخیص دهد که کدام مصوبات الزامی و کدام توصیه‌ای شود.

وی اظهار کرد: یکسری از الزامات در بازار سرمایه نادرست هستند مانند اینکه تنها کارگزاری‌هایی که بیش از یک تعدادی شعبه دارند می‌توانند هویت اشخاص را تائید کنند این موضوع کاملا نادرست است.

همچنین بخوانید

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه آسیا افزود: تعداد مشتری یکی ازملاک‌های مهم است و دیگر ملاک‌ها را می‌توان در حجم و فعالیت یک کارگزاری دید به همین دلیل ممکن است فعالیت یک کارگزاری بیشتر از بقیه باشد اما کارگزاری دیگر کاری را بهتر از آن انجام دهد.

معظمی در خصوص تعداد زیاد مصوبات شورای‌عالی بیمه گفت: تعداد زیاد مصوبات این شورا می‌تواند برای هر نهادی مشکل‌ساز باشد اما درحال حاضر در تمامی نهاد‌ها بخش‌نامه زیاد وجود دارد زیرا با صادر کردن بخش‌نامه اینطور حس می‌شود که کاری انجام شده است.

وی ادامه داد: در صورتیکه بسیاری از بخش‌نامه‌ها به شدت مشکل ساز هستند به عنوان نمونه در بخش وزارت صنعت معدن تجارت، بخش نامه‌ایی برای کنترل قیمت ارز و تفاوت نرخ‌ها صادر شد که بر اساس آن صادرات مواد اولیه فلزات و مواد معدنی ممنوع اعلام شد.

رئیس هیئت مدیره بیمه آسیا عنوان کرد: اگر آئین نامه‌ها در یک راستا و مکمل هم باشند مشکلی ایجاد نمی‌شود اما زمانیکه تضاد در بخش‌نامه وجود داشته باشد مشکلات بسیاری ایجاد می‌شود.

وی درخصوص راه اندازی یک سامانه در سندیکا که اطلاعات تمام شرکت‌های بیمه‌ای در آن نگهداری شود گفت: هم اکنون نیز بیمه مرکزی اینکار را انجام می‌دهد و شرکت‌های بیمه‌ای گزارشات را از بیمه مرکزی دریافت می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه آسیا اظهار کرد: در حال حاضر اکثر شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی هستند و آمار و اطلاعات آنها در سامانه کدال به صورت کامل‌تر و دقیق‌تر از گزارشات بیمه مرکزی وجود دارد و به راحتی می شود به اطلاعات شرکت‌های بیمه‌ای دسترسی پیدا کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا