بورسبورس اوراق

تحولات سیاسی، مهم ترین محرک وضعیت کنونی بازار/ بورس هنوز هم بازار جذابی است

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مساعد نبودن شرایط در بازا‌رهای رقیب بیان کرد: بورس همواره بازارجذابی بوده و افت کنونی شاخص کوتاه مدت است، همچنین اخبار سیاسی اصلی ترین دلیل برای تنش‌های ایجاد شده در بازار می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رشد قابل توجه نماگر بورس تهران در هفته‌های گذشته باعث شد تا تحلیل‌گران دلایل گوناگونی را محرک این میزان از جهش بدانند، عده ی زیادی عقیده داشتند،حجم بالای نقدینگی وارد شده به بازار مهم‌ترین علت صعود بازار سهام است و اگر برای این حجم از پول ورودی برنامه ی ویژه ای تدوین نشود، می‌تواند باعث هجوم این پول به بازا‌رهای رقیب شده و در نهایت منجر به ایجاد تورم شود. درمقابل عده ای دیگر نیز معتقد بودند یکی از دلایلی که باعث شد، استقبال افراد برای سرمایه گذاری در بورس بالا برود، مناسب نبودن میزان بازدهی در بازارهای رقیب بود. در ادامه علی نجفی یکی از کارشناسان بازار سرمایه نسبت به افت قابل توجه شاخص کل، در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین اظهار داشت: اولین عامل موثر بر وضعیت کنونی عوامل سیاسی بوده، به علاوه تسویه اعتباری هم اثری مضاعف بروضعیت فعلی داشته است و به طور کلی بازار نیاز به این داشت که وارد فاز اصلاح شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد:اینکه ما بگوییم بازار نسبت به هر گونه اخبار سیاسی خنثی بوده و هیچ گونه واکنشی نشان نخواهد داد کاملا بی معنی است، تمامی اتفاقاتی که در این حوزه رخ می‌دهد و اخباری که به دنبال آن منتشر می‌شود، بسته به شرایط جامعه و نوع خبر می‌تواند القا کننده ی نوعی ترس و هیجان منفی برای افراد باشد که در نهایت باعث ایجاد نوسانات در بازار می‌شود.همچنین بازار به عنوان دماسنج برای اقتصاد کشور ماست و نسبت به تمام جریانات پیش آمده در طول زمان واکنش نشان خواهد داد.

وی در خصوص چشم انداز آینده ی بازار اظهار کرد:افت کنونی شاخص کوتاه مدت بوده و بازار دوباره به شرایط قبلی اش بازخواهد گشت.

وی افزود:بازار سهام در مقایسه با نهادهای معاملاتی رقیبش مانند بازار سکه و دلار بازدهی به نسبت بالاتری دارد،این برتری نسبت به سپرده‌های بانکی نیزوجود دارد. در مجموع با تمامی شرایط پیش آمده، بورس هنوزهم جذابیت‌های خودش را دارد و انتظار می‌رود تا اواسط پاییز امسال نماگر به روند صعودی خود ادامه دهد، پس از آن نیز شاهد روند متعادلی خواهیم بود و باید دید بعد از انتخابات چه شرایطی در کشور رقم خواهد خورد.

 

از طريق
فائزه زمانی
منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا