بورسبورس اوراق

تقویت ۱۸۴واحدی شاخص کل بورس تهران/ حقوقی‌های بازار خریدار سهام شدند

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه اول تیرماه ۱۳۹۵، با افزایش ۱۸۴ واحدی به رقم ۷۲ هزار و ۷۹۹ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۴۵ واحدی به عدد ۱۳ هزار و ۴۰۰ واحد رسید.

شاخص سهام آزاد شناور اما با افزایش ۵۳۱ واحدی عدد ۸۱ هزار و ۱۲۲ واحد را تجربه کرد.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۲۷۲ واحدی به رقم ۵۰ هزار و ۶۴۷ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۴۵۲ واحدی عدد ۱۶۰ هزار و ۹۳۴ واحد را تجربه کرد.

امروز همچین شاخص کل فرابورس (آیکفس) با افزایش ۶ واحدی به رقم ۷۶۴ واحد رسید.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملات سه شرکت بانک ملت با ۸۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس با ۵۲واحد و بانک صادرات با ۲۴ واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام نماد معاملاتی سه شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با ۹۵ واحد، صنعتی و معدنی چادرملو با ۳۹ واحد و گل گهر سیرجان با ۳۰ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۱۷۶ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۹۲۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۰ هزار و ۱۰۹ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنعتی مینو، پرمیت، اوراق اجاره بوتان، قند اصفهان، دارویی و بهداشتی لقمان، معدنی دماوند، آهنگری تراکتورسازی ایران، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری بازنشستگی کشوری، قند مرودشت از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی سولیران، داروسازی فارابی، داروسازی اسوه، لیزینگ ایرانیان، سایپا شیشه، فنرسازی زر، سرمایه‌گذاری پارس توشه، محورسازان ایران خودرو و تسه خرداد ماه ۹۵ امروز بازگشایی شدند.

به گزارش فارس امروز، ۹۹.۵۹ درصد از سهام کنترلی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان اردبیل به قیمت پایه هر سهم ۸۰ ریال در بازار پایه فرابورس به یک شخص حقیقی به ارزش بیش از ۴۵۷ میلیون تومان واگذار شد.

در نماد معاملاتی باغ‌میشه اما امروز کمتر از ۴۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۹.۵ میلیارد تومان میان کدهای سهامدار عمده حقوقی منتقل شد.

در نماد معاملاتی توسعه اعتباری اما امروز اندکی بیش از ۳۸۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان از کد سهامدار عمده حقوقی به کد سهامدار حقیقی منتقل شد.

در میدکو نیز امروز حدود ۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد تومان کد به کد شد.

در گسترش صنایع انرژی آذراب اما امروز ۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد تومان از کد سهامدار حقیقی با معاملات انتقالی روبرو بود.

امروز بازار سهام همپای بازارگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری شاهد حضور حقوقی‌ها در طرف تقاضا بود. اقبال برای خرید سهام ارزان‌ شده با انگیزه حمایت از بازار سهام امروز در حالی به بازار اندکی شادابی داد که هنوز حجم معاملات بورس چنگی به دل نمی‌زند.

در این میان بانک‌ها و خودرویی‌ها همچنان با افزایش تقاضای سهام با وجود حضور فروشندگان سهام روبرو هستند.

بر اساس این گزارش در میانه بازار امروز شایعاتی مبنی بر نامه‌نگاری رئیس جمهور به معاون اول خود مبنی بر بررسی موضوع تجدید ارزیابی‌ دارایی‌ها و امکان معافیت مالیاتی این موضوع شنیده شد که برای برخی سهامداران قابل تامل بود.

از سویی دیگر بانک ملت در حالی با انبوه تقاضا مواجه شد که در پایان معاملات امروز این شرکت با صف خرید بیش از ۲۰میلیون سهمی مواجه بود.

در بانک ملت شنیده می‌شود، برای تسویه مطالبات با کارخانه آزمایش بنا است نیمی از زمین‌های این شرکت به تملک بانک ملت درآید.

در گروه بهمن نیز امروز، عنوان شد شرکت گلرنگ موتور فامیلی با سرمایه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی توانسته سهام مدیریتی گروه بهمن را در ازای پرداخت مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان پول نقد به عنوان پیش پرداخت از موسسه اعتباری کوثر خریداری کنند.

بر این اساس این شرکت باید ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر به عنوان اقساط این معامله به کوثر پرداخت کند که به نظر می‌رسد، با توجه به سرمایه پایین این شرکت که خود نمایندگانی شرکت هوندا را نیز در ایران دارد گمانه حضور غیرمستقیم کروز را برای تملک دارایی در آینده‌ای نزدیک تقویت کند.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری پرتحرک و متعادل بود که با افزایش تقاضا از سوی سهامداران عمده حقوقی و بازارگردان‌ها توانست بازار سهام را جان دوباره‌ای بخشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا