صنعت، معدن، تجارت

ضرورت استفاده از ظرفیت های معدنی آذربایجان شرقی

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود معادن بزرگ در استان بر ضرورت استفاده از ظرفیت های معدنی آذربایجان شرقی در جهت توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی منطقه تاکید کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز چهارشنبه در جلسه ای با مدیران طرح تولید آلومینا از نفلین‌ سینیت سراب گفت: این طرح یکی از اولویت های مسئولان استانی است و باید هرچه سریعتر عملیات اجرایی آن انجام شود.

وی با بیان اینکه سرمایه مورد نیاز برای اجرای این طرح ۶۰۰ میلیون یورو است، ادامه داد: اجرای طرح باید با سرعت بیشتر انجام شود. این طرح از هر جهت، یک طرح اقتصادی و راهبردی است.

وی با تاکید بر اینکه طرح تولید آلومینا از نفلین‌ سینیت سراب پروژه ای مهم و اقتصادی است، افزود: این طرح برای همیشه چهره منطقه را از نظر رونق اقتصادی، اشتغال و توسعه صنعتی دگرگون می کند.

پورمحمدی با بیان اینکه سال گذشته قرارداد اجرای این طرح در حضور رئیس مجلس امضا شد، گفت: زیرساخت‌های اجرای این طرح از قبیل تاسیسات آب، برق و گاز نیز آماده است.

وی با تاکید بر اینکه وزیر صنعت نظر کاملا مثبتی نسبت به این طرح بزرگ دارد، اظهار داشت: مسائل زیست‌محیطی و استفاده از فناوری‌های روز دنیا در این طرح رعایت خواهد شد. با توجه به مصوبه هیأت وزیران و موافقت شخص رئیس جمهور، هیچ مانعی برای اجرای این طرح وجود ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۳ تا ۵ میلیارد تن ذخایر کشف شده نفلین‌سینیت در سراب وجود دارد، گفت: با وجود اینکه تاکنون چندین بار برای استخراج این ذخایر و اجرای طرح تولید آلومینا اقدام شده است اما با گذشت سال‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا