انرژی

۲۵ میلیارد دلار سرمایه مورد نیاز برای مقابله با افت فشار پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اتمام طراحی مقابله با افت فشار در پارس جنوبی گفت: پیش‌بینی ما برای اجرای پروژه مقابله با افت فشار در پارس جنوبی ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار است.

محمد مشکین فام در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طراحی مقابله با افت فشار در پارس جنوبی مراحل آخر را طی می‌کند و در مرحله جمع‌بندی قرار دارد، اظهار کرد: در این طراحی به نتایج خوبی رسیده‌ایم. افت فشار یک مساله‌ی طبیعی است و در حال حاضر یک مشاور بین‌المللی از کشور فرانسه که قبلا هم در پارس جنوبی فعالیت داشته در این زمینه با ما فعالیت می‌کند.

وی افزود: در این طراحی پنج گزینه مطرح است که بهترین گزینه را انتخاب خواهیم کرد. در این گزینه‌ها چیدمان‌های مختلف از نظر تعدادجانمایی، ظرفیت و… در سکوها مطرح است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به این سوال که سرمایه مورد نیاز برای پروژه مقابله با افت فشار در پارس جنوبی چقدر است، پاسخ داد: بستگی دارد کدام گزینه برای مقابله با افت فشار انتخاب شود، اما بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده به طور کلی پروژه مقابله با افت فشار در پارس جنوبی ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد که هنوز منابع جذب این سرمایه مشخص نیست.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا