صنعتصنعت، معدن، تجارت

بیش از دو هزار میلیارد تومان سرمایه برای تکمیل طرح لاستیک سیستان و بلوچستان مورد نیاز است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آریا تایر هامون در سیستات و بلوچستان از طرح های پنج گانه و اولویت دار برای خودکفایی لاستیک سنگین کشور است که برای تکمیل و راه اندازی آن بیش از دو هزار میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، رضا رحمانی در بازدید از پروژه آریا تایر هامون در شهرک صنعتی رامشار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به اینکه در لاستیک سنگین وابستگی به واردات خارجی داریم یک برنامه خودکفایی در این حوزه تنظیم کردیم و پنج طرح را در کشور آغاز کردیم که از ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت کاری دارند و این طرح نیز یکی از پروژه های اولویت دار لاستیک کشور است.

او با اعلام انجام مراحل تملک زمین و برخی کارهای زیرساختی برای طرح آریا تایر هامون، تصریح کرد: اگر واحدهای لاستیکی کشور در سه سال تکمیل و بهره برداری شوند، کشور در حوزه تامین لاستیک سنگین به خودکفایی می رسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تکمیل واحدهای لاستیکی را از اولویتها دانست و گفت: در ستاد اقتصاد مقاومتی این موضوع مطرح است و هم نظام بانکی و هم صندوق توسعه ملی برای تامین اعتبارات لازم به ما قول همکاری داده اند.

رحمانی با اعلام اینکه ایدرو مجری پیگیری طرح های لاستیک است، افزود: طرح لاستیک در سیستان و بلوچستان با جدیدیت همکاران و تاکیدات رهبری بر خودکفایی، ان شالله در برنامه زمان بندی شده، تکمیل می شود.

بیش از دوهزار میلیارد تومان سرمایه برای تکمیل طرح لاستیک سیستان و بلوچستان مورد نیاز است

او با اعلام اینکه بیش از دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تکمیل این طرح لاستیکی در سیستان و بلوچستان مورد نیاز است، بیان کرد: تکمیل این طرح علاوه بر خودکفایی در این محصول، در اقتصاد منطقه نیز تاثیر خود را خواهد داشت‌.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا