خودروصنعت، معدن، تجارت

فروش لندکروزر تویوتا از ۱۰ میلیون دستگاه عبور کرد

فروش لندکروزر تویوتا از رقم خیره کننده ی ۱۰ میلیون دستگاه گذشت. این شاسی بلند منحصر به فرد در اصل با نام BJ از سال ۱۹۵۱ به دنیا آمده و برخلاف بسیاری از خودروهای مطرح دنیا، به این زودی قصد خروج از خط تولید را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تویوتا در استرالیا، جایی که بیشترین هوادار لندکروزر در آن زندگی می کنند، خبر از عبور رقم فروش از ۱۰ میلیون دستگاه را منتشر کرد. لندکروزر نه تنها یکی از محبوب ترین خودروهای شاسی بلند دشت و دمن (آفرود) است بلکه در عرصه خودروهای شاسی بلند، نمادین هم به حساب می آید. برای همین است که تویوتا از تولید آن دست نمی کشد و هنوز هم یکی از قابل ترین شاسی بلندهای صنعت خودرو باقی مانده است.

عبور از 10 میلیون

این خودرویِ تمام قد تویوتا در جاده های  تقریباً ۱۷۰ کشور دنیا در حال تردد است. استرالیایی ها از همه بیشتر طرفدار این خودرو هستند و از ۱۰ میلیون لندکروزر فروخته شده در دنیا ۱ میلیون و ۶۵ هزار دستگاه از آن یعنی تقریبا ۱۰ درصد در کشور استرالیا بوده است. از ۳۱۸ هزار دستگاهی که در سال ۲۰۱۸ در دنیا فروخته شده، ۴۲ هزار و ۲۶۷ دستگاه در استرالیا بوده. اما ظاهراً در ایالات متحده علاقه به این خودرو کم شده است و طوری که در سال ۲۰۱۸ فقط ۳۲۲۲ دستگاه در آمریکا به فروش رفت.

نام اصلی این شاسی بلند BJ بود که در ژوئن ۱۹۵۴ با پیشنهاد مدیر فناوری تویوتا هانجی اومهارا به لندکروزر تغییر نام داد.

 

منبع
اتوبلاگ

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا