آموزش کسب و کارصنعت، معدن، تجارتکسب و کار

ساز برندتان را درست کوک کنید!

یک گروه ارکستر هر چقدر هم تمرین کند و رهبری توانمند داشته باشد فقط کافی است کوک یکی از سازهای نوازندگان برای چند لحظه از حالت عادی خارج شود و به اصطلاح فالش بنوازد. آنگاه موسیقی و هارمونی ایجاد شده نابود خواهد شد. کلیه زحمات به هدر خواهد رفت و خاطره ای ناخوشایند در ذهن تماشاچیان و یا شنوندگان باقی خواهد ماند.

مرجان جانقربان (سخنران و مشاور برندینگ و گرافیست)
مرجان جانقربان (سخنران و مشاور برندینگ و گرافیست)

دقیقا همین مساله در مورد برند شما صادق است. هرگونه ناهماهنگی در هر بخشی از سازمان شما باعث فراهم سازی بستری برای نابودی برند شما و باز شدن عرصه برای حضور و سواستفاده سایر رقبا خواهد بود. تصور کنید دپارتمان مالی با دپارتمان منابع انسانی هماهنگ نباشد و یا دپارتمان بازاریابی با دپارتمان تحقیق و توسعه نا هماهنگ باشد. شما حتی باید به بخش خدمات شرکت و آبدارچی سازمان هم توجه داشته باشید.

برند شما زمانی دارای یک هویت یکپارچه است و رشد خواهد کرد که سازمان شما نیز همزمان دارای یک هویت یکپارچه باشد. کلیه بخشهای شرکت باید همسو و هم جهت با استراتؤی های برند شما پیش بروند. سازمان شما در واقع حکم خانواده را برای برند شما دارد. طبیعتا قرار نیست همگی دپارتمانها یک فعالیت مشابه را داشته باشند یا به عنوان مثال فعالیت اصلی خود را رها کنند و فقط روی قسمت بازاریابی و برندینگ متمرکز شوند و یا حتی نیازی نیست حتما نظرات و دیدگاهی دقیقا یکسان داتشته باشند اما حتما و حتما لازم است در یک مسیر حرکت کنند و نگرشی همسو داشته باشند. و از همه مهمتر در قالب یک هویت به رشد برند شما کمک کنند.

تمامی قسمت ها همانند اعضای یک خانواده در پرورش هویت برندتان دخیل هستند. حال ممکن است نقش بعضی از بخش ها پررنگ تر و برخی کم رنگ تر باشد. حتی در برهه هایی از زمان ممکن است این میزان اهمیت تغییر کند اما در کل باید مانند یک سیستم یکپارچه باشد. هرگونه بی توجهی به هویت سازمانی باعث ایجاد اثرات نامطلوب روی هویت برند شما که فرزند شما محسوب می شود خواهد شد. اثراتی که جبران آن در دنیای رقابتی امروز سخت، هزینه بر و گاهی ناممکن است. به این نکته توجه کنید گاهی تنها یک برخورد ناشایست از سوی یکی از پرسنل شما برندتان را داچار دردسر خواهد کرد. بهترین راه حل برای ایجاد هماهنگی لازم آموزش کلیه پرسنل تمامی بخش ها و در جریان قرار دادن آنها از استراتژیها و مسیر برند شماست. به محض مشاهده هر گونه انحراف از مسیر اصلی سریعا به ان رسیدگی کنید.

به پاراگراف ابتدای بحث بر می گردیم. موسیقی نهایی که مخاطب شما می شنود همان برند شماست. شما رهبر ارکستر برندتان هستید. راز ماندگاری برندتان این است که سازهای کلیه نوازندگان کوک و هماهنگ باشد. گرجه هر کدام ممکن است سازی متفاوت بنوازند اما در نهایت موسیقی برند شما برای مخاطب دلنشین، به یادماندنی و بی نظیر خواهد بود. در نتیجه تمام سعی خود را انجام دهید تا فالش نزنید!

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا