صنعت، معدن، تجارت

تیم اقتصادی دولت از اتخاذ تصمیمات جزیره ای درمورد هپکو دست بردارد

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: تیم اقتصادی دولت از اتخاذ تصمیمات جزیره ای در مورد وضعیت شرکت هپکو دست بردارد و در این زمینه به دنبال برداشتن یک گام اساسی و کارساز باشد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سید مهدی مقدسی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: طی چند روز اخیر تماس های مکرر و ملاقات های حضوری با وزرای اقتصادی دولت، برای فراهم کردن زمینه مشارکت شرکت های بزرگ معدنی و یا شرکت هایی که در حد و اندازه خرید سهام عمده شرکت های هپکو و آذرآب باشند، داشتیم.

وی افزود: تیم اقتصادی دولت از اتخاذ تصمیمات و اقدامات جزیره ای در رابطه با موضوع هپکو باید دست برداشته و در رفع مشکلات شرکت های هپکو و آذرآب گام اساسی و ماندگار  بردارد تا در این شرایط حساس کشور از ظرفیت این شرکت های بزرگ که از نیروهای متخصص و با تجربه، ماشین آلات و تجهیزات لازم برخوردار هستند برای رسیدن به رونق تولید به درستی بهره گرفته شود.

مقدسی گفت: دولت با کاهش زمان تصمیم گیری به فوریت تکلیف سهامدار عمده شرکت های آذرآب و هپکو را مشخص و فرآیند نقل و انتقال سهام را کوتاه تر کند و ازطرفی همانگونه که در چند روز گذشته قول دادند در پرداخت حقوق و سایر مطالبات کارگران شرکت های مربوطه تسریع ایجاد نماید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تلاش مسئولان قوه قضائیه در جریان رسیدگی جدی به پرونده هپکو از زمان واگذاری تاکنون، مطلوب بوده است که باید از این اقدامات قدردانی کرد.

مقدسی افزود: امیدوارم مجموعه دولت در ایفای تعهدات خود، عمل به قول های داده شده در جلسات و مصاحبه وزرا و نیز سخنگوی دولت، در ساماندهی امور شرکت های مورد اشاره به موقع عمل کنند تا مجبور به استفاده از ابزارهای قانونی در مجلس شورای اسلامی نشویم و همگی شاهد رونق مجدد تولید در این واحدها باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا