بین الملل

وضعیت نگران‌کننده صنایع بزرگ آمریکا

جیم کرامر، تحلیل‌گر اقتصادی تلویزیون سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد که در مورد بخش‌های مهمی از اقتصاد آمریکا نگران است. 

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، جیم کرامر، تحلیل‌گر اقتصادی تلویزیون سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد که در مورد بخش‌های مهمی از اقتصاد آمریکا نگران است. 

کرامر گفت که سطح جدیدی از نگرانی در مورد شرکت‌های صنعتی به وجود آمده است. او گفت: شرکت‌های کوچک و متوسط عملکرد خوبی دارند، اما شرکت‌های بزرگ صنعتی عملکردی ضعیف دارند. 

او می‌گوید: شرکت‌های کوچک عملکرد خوبی دارند چراکه فعالیت مصرف‌کنندگان آمریکا که دو سوم اقتصاد آمریکا را در بر می‌گیرد، فعلا افت نکرده است. اما من تاکید می‌کنم که شرکت‌های صنعتی بزرگ حال و روز خوبی ندارند. سقوط سنگین شرکت فدکس در هفته گذشته، یک هشدار بود تا از خواب غفلت بیدار شویم. 

بعد از این که شرکت پستی فدکس اعلام کرد جنگ تجاری چین و آمریکا و کم شدن خریدها از آمازون، سود و درآمد ۳ ماهه این شرکت را کاهش داده است، ارزش سهام این شرکت ۱۳ درصد سقوط کرد. 

کرامر می‌گوید: عملکرد ضعیف بخش اقتصادی نگرانی‌های رییس فدرال‌رزرو سنت لوئیز را تایید می‌کند.

جیمز بولارد، رییس فدرال‌رزرو سنت لوئیز روز جمعه هشدار داده بود که همکاران او در بانک مرکزی باید به جای ۰.۲۵ درصد کاهش نرخ بهره، این نرخ را ۰.۵ درصد کاهش می‌دادند، چراکه به اعتقاد او اقتصاد در حال کندتر شدن است و بخش تولید همین حالا هم وارد رکود شده است. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا