بین الملل

انرژی مثبت چین برای مقابله با تغییرات اقلیمی جهان

رادیو و تلویزیون مرکزی چین دیروز دوم مهرماه، ۲۴ سپتامبر تفسیری با عنوان «انرژی مثبت چین برای مقابله با تغییرات اقلیمی جهان» منتشر کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رادیو بین المللی چین، رادیو و تلویزیون مرکزی چین دیروز دوم مهرماه، ۲۴ سپتامبر تفسیری با عنوان «انرژی مثبت چین برای مقابله با تغییرات اقلیمی جهان» منتشر کرد.

در این مقاله آمده است: وانگ یی نماینده ویژه شی جین پینگ رییس جمهوری خلق، عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین روز دوشنبه یکم مهر در نشست سران اقدامات اقلیمی سازمان ملل گفت که چین مجدانه تعهدات خود در پیمان چهارچوب تغییرات اقلیمی سازمان ملل و توافقنامه پاریس را اجرا کرده و به موقع به سهم خود از اهداف دست پیدا خواهد کرد. این تعهد دیگر چین در قبال تغییرات اقلیمی در محافل بین المللی است که به اندازه کافی اراده و مسؤولیت پذیری یک کشور بزرگ را نشان می دهد.

در این مقاله آمده است: چین یک مفهوم جدید توسعه را دنبال می کند و بر راه توسعه سبز، کم کربن و پایدار پایبند است. در سال ۲۰۱۸نسبت مصرف انرژی غیرفسیلی از مصرف انرژی اولیه به ۱۴.۳ درصد رسید. همچنین، ذخایر جنگلی چین در مقایسه با سال ۲۰۰۵ میلادی، ۴ میلیارد و ۵۶۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۸، تعداد یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو با انرژی جدید در چین افزایش یافت. چین فعالانه در حال پیشبرد ساخت بازار ملی حق انتشار کربن است. چین بر ساخت مشترک کمربند و جاده سبز پایبند است و توسعه سکوهایی مانند اتحادیه توسعۀ سبز کمربند و جاده، برای همکاری بین‌المللی در مقابله با تغییرات اقلیمی توان بیشتری جمع می کند.

اظهارات و اقدامات چین در این نشست سران مورد تحسین و تمجید طرفهای مختلف گرفته است. آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نقش رهبری چین در اقدامات اقلیمی را فوق العاده مهم دانست.

در این مقاله آمده است: مدیریت اقلیمی جهان وارد مرحله کلیدی شده است؛ اصل مشترک اما متفاوت بین کشورهای پیشرفته و در حال توسعه نه تنها از رواج نیفتاده، بلکه باید به دقت اجرا شود. در روند چندجانبه گرایی، چین با پایبندی بر مفهوم توسعه سبز و سازندگی زیست محیطی، پیوسته انرژی مثبتی ارسال خواهد کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا