اقتصاد کلان

قاچاق سیگار ۳.۵ میلیارد نخ کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، عباس نخعی درباره آخرین وضعیت قاچاق سیگار عنوان کرد که در سال گذشته مجموع تولید داخلی و مشارکتی ۲۹ میلیارد نخ بوده است و ۱۶.۴ میلیارد نخ نیز واردات قانونی انجام شده است.
نخعی همچنین گفت که به دلیل افزایش تقاضا در بازار داخلی و سود باد آورده در این بخش، باعث شده قاچاق این کالا همچنان ادامه داشته باشد، هر چند بر اساس اقدامات سال گذشته، شاهد کاهش قاچاق سیگار بوده ایم.

وی تصریح کرد که  سال گذشته مجموع تولید داخلی و مشارکتی مان ۲۹ میلیارد نخ بوده است و ۱۶.۴ میلیارد نخ نیز واردات قانونی داشته ایم. مجموع کشفیات قاچاق سیگار در سال گذشته نیز ۵۰۰ میلیون از ۸.۵ میلیارد نخ بوده است. این مقدار ۳.۵ میلیارد نخ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۳ کاهش داشته است.    

نخعی در یک گفت‌وگوی رادیویی، درباره قاچاق کالا و ارز گفت که ورود یا خروج کالا بدون انجام تشریفات گمرکی را قاچاق می گویند. مطابق این تعریف هر کالایی که در مبادی رسمی یا غیر رسمی تشریفات گمرکی را رعایت نکرده باشد، به عنوان کالای قاچاق ضبط می شود و مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجازات های تعیین شده اعمال می شود.

همچنین بخوانید

مدیر کل مبارزه با قاچاق کالاهای هدف با اشاره به حجم بالای قاچاق کالا تا سال ۱۳۹۳ اظهار کرد که در دو سال گذشته این حجم از قاچاق با اقداماتی که توسط دستگاه های عضو ستاد انجام داده اند، کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس براوردها سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد دلار حجم قاچاق نسبت به سال ۱۳۹۳ کاهش یافته است، عنوان کرد که اقدامات و برنامه هایی که در حوزه مبارزه با قاچاق انجام شده است، موثر واقع شده اما قطعا کافی نبوده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا