صنعت، معدن، تجارت

توضیح رییس اتحادیه درباره قیمت‌گذاری نان فانتری

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم گفت: طبق مصوبه کارگروه آرد و نان واحدهایی که از گندم ۹۰۰ تومانی استفاده می‌کنند نرخ گذاری آن‌ها باید زیر نظر سازمان حمایت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد جواد کرمی اظهار کرد: طبق مصوبه کارگروه آرد و نان واحدهایی که از گندم ۹۰۰ تومانی استفاده می‌کنند نرخ گذاری آن‌ها باید زیر نظر سازمان حمایت قرار گیرد.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم افزود: گندم بخش نان با دو نرخ ۶۶۵ تومانی که کاملا یارانه‌ای است و گندم ۹۰۰ تومانی که نیمه یارانه‌ای عرضه می‌شود.

وی گفت: بر اساس اعلام کارگروه آرد و نان واحدهایی که از گندم ۶۶۵ تومانی استفاده می‌کنند قیمت گذاری مستقیما توسط دولت انجام می‌شود و واحدهای هم که از گندم ۹۰۰ تومانی استفاده می‌کنند نرخ‌های آن‌ها باید به تایید سازمان حمایت برسد.

کرمی با بیان اینکه صددرصد واحدهای صنفی تولید نان‌های حجیم و نیمه حجیم از گندم نیمه یارانه‌ای استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه دولت در سال ۹۳ مقرر شد ۲۰ درصد واحدها آزادپز شوند و به دلیل اینکه قیمت خرید گندم توسط دولت زیر ۹۰۰ تومان صورت می‌گرفت مقرر شد قیمت گذاری نان این واحدها مستقیما توسط واحدهای صنفی صورت بگیرد، اما در حال حاضر که دولت گندم را ۱۷۵۰ تومان از کشاورز خریداری می‌کند و با قیمت ۹۰۰ تومان در اختیار واحدها قرار می‌دهد، تصمیم بر این شد که بر قیمت‌ها نیز نظارت شود.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم تصریح کرد: در تمام کشورها در حال حاضر پرداخت یارانه به این گونه منسوخ شده و باید به سمت یکسان سازی قیمت برویم.

وی با بیان اینکه چند نرخی بودن قیمت فساد ایجاد می‌کند، افزود: در حال حاضر برای گندم سه نرخ ۶۶۵ تومانی، ۹۰۰ تومانی و ۱۸۵۰ تومانی وجود دارد که موجب بروز فساد می‌شود.

کرمی اظهار کرد: پیشنهاد فعالان این بخش، یکسان سازی قیمت گندم و پرداخت یارانه مستقیم به مردم است و اگر این اتفاق صورت می‌گرفت رقابت افزایش می‌یافت و فساد از بین می‌رفت.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم با بیان اینکه دی ماه سال گذشته قیمت‌ها ۱۲ تا ۱۵ درصد افزایش یافت گفت: در سال ۹۸ هیچگونه افزایش قیمتی توسط واحدهای صنفی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه طی جلسه‌ای که با سازمان حمایت برگزار می‌شود قیمت جدید نان‌های حجیم و نیمه حجیم اعلام می‌شود، اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه ها، به احتمال زیاد قیمت افزایش می‌یابد.

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا