تجارتصنعت، معدن، تجارت

آخرین تحولات قیمتی در کالاهای خوراکی

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، بررسی نتایج قیمت‌گیری از برخی کالاهای خوراکی در هفته منتهی به ۲۸ خردادماه حاکی از آن است که در گروه لبنیات به غیر از پنیر غیرپاستوریزه که کمتر از یک درصد افزایش قیمت داشته، قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بوده است. این در حالی است که قیمت تخم‌مرغ ۳.۲ درصد کاهش یافته و شانه‌ای ۸ تا ۱۰ هزار تومان فروش رفت.

در گروه برنج رشد حدود ۰.۱ درصدی نسبت به هفته ماقبل و ۵.۳ درصدی نسبت به هفته مشابه سال گذشته اتفاق افتاده است. درحبوبات نیز تغییر قیمتی وجود نداشت.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه هم در هفته پایانی بهار با کاهش بین ۲ تا ۳.۳ درصدی قیمت همراه شد. با این حال قیمت میوه‌ها در این هفته نسبت به هفته مشابه سال قبل ۱۰.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

اما گوشت قرمز ثبات قیمت داشت و در بازار هر کیلو حدود ۳۴ هزار تومان فروخته شد. قیمت مرغ هم حدود یک درصد رشد داشته و تا ۶۵۰۰ تومان فروخته شد.

گر چه قند و شکر در هفته اخیر کمتر از یک درصد گران شد، اما قیاس آن با هفته پایانی خردادماه سال قبل بیانگر افزایش تا هشت درصدی آن است. چای هیچ تغییر قیمتی نداشت و روغن نباتی هم حدود ۰.۱ درصد ارزان شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا