بین الملل

صادرات نفت سعودی‌ها ۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافت

محققان با ردیابی داده‌های کشتی‌رانی می‌گویند پس از حمله پهبادی به تاسیسات نفتی آرامکو، صادرات نفت عربستان سعودی به طور میانگین ۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، محققان با ردیابی داده‌های کشتی‌رانی می‌گویند پس از حمله ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی آرامکو، صادرات نفت عربستان سعودی به طور میانگین ۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

با این که انتظار می‌رود آمریکا، برزیل و کشورهای دیگر، صادرات نفت خود به بازارهای جهانی را افزایش دهند، افت شدید صادرات عربستان می‌تواند باعث تسریع روند کاهش عرضه نفت خام در بازار شود.

بازوی تجاری آرامکو، در این مدت در حال خرید نفت از تولیدکنندگان همسایه، شامل کویت و امارات متحده عربی و سایرین بوده است تا به تعهدت خود در قبال خریداران عمل کند. اس‌اندپی‌گلوبال پلاتز گزارش داد که عربستان از هند و امارات سوخت دیزل خریداری کرده است و همچنین به دنبال خرید سوخت جت و نفتا می‌باشد. 

هم کپلر و کلیپردیتا گزارش کردند که صادرات عربستان به شدت سقوط کرده است. کپلر اعلام کرد که میزان ذخایر انبارهای نفت داخلی عربستان هم در این مدت ۱۰ میلیون بشکه سقوط کرده و به ۵۶ میلیون بشکه رسیده است. 

مت اسمیت، مدیر تحقیقات کلیپردیتا، می‌گوید: صادرات نفت خام سعودی باید به ۷ میلیون بشکه در روز نزدیک باشد، اما پس از حمله‌ها ما شاهد صادرات ۵.۵ میلیون بشکه در روز هستیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا