امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۱۱ هزار کشاورز در خوزستان خسارت سیل خود را دریافت کرده اند

اهواز – استاندار خوزستان گفت: حدود ۱۱ هزار نفر از ۳۵ هزار نفر که پرونده خسارت سیلاب برای سیل اخیر خوزستان تشکیل داده اند، خسارت خود را دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامرضا شریعتی عصر امروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان اظهار کرد: طی سنوات گذشته با خشکسالی های شدید و پی در پی مواجه بودیم که سال گذشته در اوج خود قرار داشت؛ حداکثر دبی کارون نیز ۱۵۰ مترمکعب بر ثانیه بود و باید یک و نیم میلیارد مترمکعب آب در مخازن سدهای استان نگه می داشتیم ولی کمتر از دستورالمعل یعنی زیر یک میلیارد مترمکعب آب را در مخازن داشتیم.

وی با اشاره به اینکه خوزستان، بزرگترین تولید کننده محصولات کشاورزی کشور است، افزود: از ۱۱۲ میلیون تُن محصولات کشاورزی کشور ۱۶.۵ میلیون تُن آن محصولات کشاورزی خوزستان هستند؛ با بروز ترسالی و سیلاب تلاش کردیم تا کشاورزان ناامید و خسارت دیده را به آینده امیدوار کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در یک سال آبی اخیر تاکنون ۵۸ میلیارد مترمکعب آورد آبی داشتیم در حالی که حجم ذخایر سدهای خوزستان نزدیک به اینقدر نیست.

شریعتی با اشاره به تلاش شبانه روزی مدیران خوزستانی در ایام سیلاب ادامه داد: امسال بیش از ۱۴ میلیارد مترمکعب آورد آب در حوضه کرخه داشتیم که شاید در سنوات قبل نهایتا ماکزیمم آورد این حوضه آبی ۶ میلیارد مترمکعب بود.

وی با اشاره به پرداخت خسارت سیلاب کشاورزی به حدود ۱۱ هزار نفر از ۳۵ هزار پرونده عنوان کرد: در بحث ساخت و تعمیرات منازل تا هفته آینده تعمیرات ۱۵ هزار منزل به اتمام می رسد و در آینده ای نزدیک هم کار ساخت منازل آسیب دیده از سیلاب به اتمام می رسد.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به نقش برآب شدن توطئه تروریست ها و دستگیری این افراد در مرزهای ورودی و سپردن به چنگال عدالت بیان کرد: اجازه ندادیم تا نقشه های ایادی ایران که در خارج از مرزها برنامه ریزی شده بود به اجرا دربیاید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا