بین الملل

۵۰ درصد جمعیت چین تحت پوشش آموزش عالی قرار دارند

جمهوری خلق چین با تلاش های مداوم با یک پیشرفت جهشی از کشوری که عمده جمعیت آن بی‌سواد بودند به یک کشور بزرگ در زمینه آموزش و پرورش تبدیل شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رادیو بین المللی چین، قبل از تاسیس جمهوری خلق چین، بیش از ۸۰درصد از جعمیت چین بی سواد بودند. سال ۱۹۵۲ میلادی، دوره‌های خواندن و نوشتن ابتدایی در سراسر کشور ایجاد شده و بعد از سه دور سوادآموزی گسترده، تا پایان دهه ۱۹۵۰، حدود سی میلیون نفر از مردم چین از بی سوادی رها شدند.

در همان سال ۱۹۵۲، جمهوری خلق چین در سال‌های ابتدایی تأسیس خود با توجه به تقاضای ساختار کشور، تشکیلات دانشکده ها و دانشگاه ها را تنظیم و تکمیل کرد. اوت همان سال، کنکور ملی برای اولین بار برگزار شد و به دنبال آن، نظام کنکور ملی برای انتخاب استعدادهای کشور به وجود آمد.

سال ۲۰۰۱ میلادی، چین هدف خود برای پوشش کامل آموزش و پرورش اجباری نه ساله و سوادآموزی بین جوانان و نوجوان را اعلام کرد. سال ۲۰۱۸، تعداد دانش‌اموزان در دانشگاه ها و دانشکده های سطوح مختلف به ۲۷۶ میلیون نفر رسید و ۴۸.۱ درصد جمعیت تحت پوشش آموزش عالی قرار گرفتند. با تلاش های مداوم، جمهوری خلق چین پیشرفت جهشی برای تغییر از کشوری که عمده جمعیت آن بی‌سواد بودند به یک کشور بزرگ در زمینه آموزش و پرورش تحقق پیدا کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا