بین الملل

نگرانی رئیس سابق بانک‌مرکزی آمریکا نسبت به وضعیت اقتصاد این کشور

رییس سابق بانک مرکزی آمریکا گفت که این نهاد نسبت به وضعیت اقتصادی این کشور بیش از حد خوشبین است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی ان بی سی، بانک مرکزی آمریکا در گزارش اخیر خود نرخ رشد اقتصادی این کشور برای سال ۲۰۱۹ را ۱.۹ درصد پیش‌بینی کرد. با این حال ژانت یلن، رئیس فدرال رزرو در دوران ریاست جمهوری اوباما نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا نگران است و ارزیابی‌های بانک مرکزی از اقتصاد را بیش از خوش‌بینانه می داند.

به گفته یلن، تغییرات روند جمعیتی، آموزش و بهره‌وری سه چالش اصلی اقتصاد آمریکا در بلندمدت خواهند بود. طی سال های اخیر نرخ رشد جمعیت آمریکا ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرده اند.

همچنین بخوانید

یلن با اشاره به رشد دو درصدی بهره‌وری آمریکا در پنج سال اخیر گفت که این نرخ رشد برای کشوری که می خواهد بزرگ ترین اقتصاد جهان باقی بماند رشد بسیار صعیفی است و به نظر می رسد که تحرک اقتصاد آمریکا در مقایسه با قبل کمتر شده است.

یلن هم چنین گفت که نقش زنان و اقتصاددانان گروه های اقلیت در بانک مرکزی آمریکا کمرنگ‌تر از چیزی است که باید باشد. وی بار دیگر از ضرورت توجه به داده‌ها در تصمیم گیری برای نرخ بهره سخن گفت. وی پیش‌تر با بی‌مورد دانستن انتقادات مطرح شده از جانب ترامپ بر ضد جروم پاول در خصوص کاهش نرخ بهره، گفته بود که فکر نمی کند هیچ کسب و کار بزرگی در آمریکا با برکنار شدن پاول موافق باشد و برکنار شدن وی توسط ترامپ از نظر قانونی هم موجه نیست.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا