امور زیربناییتعاون و اشتغال

رفع مشکلات وثیقه‌ای شرکت‌های صنعتی و تعاونی مناطق محروم

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون گفت: هدف اصلی از تاسیس این صندوق رفع مشکلات وثیقه‌ای شرکت‌های صنعتی و تعاونی شهرستان‌ها و مناطق محروم است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از این صندوق، مهدی حسین نژاد گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون به عنوان مکمل سرمایه گذاری در بخش های تولید، کشاورزی و صنعت تشکیل شده است.

وی هدف اصلی از تشکیل این صندوق را حل مشکل وثیقه‌ای سرمایه گذاران مولد در مناطق محروم و دور دست کشور عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات اصلی شکل گیری شرکت‌های بزرگ در این شهرستان نداشتن تضمین‌های کافی بوده است که به همین دلیل بر اساس سیاست‌های این صندوق نمایندگی ما در شهرستان شوش راه اندازی شده است تا مشکل نبود وثیقه را برای شرکت های صنعتی و تعاونی شهرستان مرتفع کند.

همچنین بخوانید

حسین نژاد با اشاره به اینکه، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون یک شرکت مستقل دولتی است بیان داشت: در راستای سیاست‌های دولت و نیز سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با تعاون، نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری به بخش غیردولتی تعاون واگذار شده است.

حسین نژاد رتبه‌بندی و تحلیل ریسک ذی‌نفعان ضمانت‌نامه‌ها، جلب همکاری شرکت‌ها و مؤسسات بین‌المللی، ارزیابی و رتبه‌بندی سرمایه‌گذاران، جلب همکاری بانک‌ها، بیمه‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی و نیز بکارگیری قابلیت‌های تجارت الکترونیک و نرم‌افزارهای تخصصی مدیریت منابع مالی را از جمله خدمات حمایتی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون برای تعاونی‌های کشور برشمرد.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون افزود: استعداد و ظرفیت‌های شاخص شهرستان شوش در بخش‌های مختلف تعاونی‌های صنعتی، کشاورزی و سایر حوزه‌ها را از مهم‌ترین مولفه‌هایی نام برد که باعث شده تا شوش به عنوان پانزدهمین شهرستان در سراسر کشور مجوز تاسیس نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون را دریافت کند.

بر اساس این گزارش، دفتر نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور در شهرستان شوش افتتاح شد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا