امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

توسعه آبیاری نوین اولویت اصلی جهاد کشاورزی

مشاور معاون وزیر در امور آب و خاک و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: توسعه سامانه های نوین آبیاری از طرح های اولویت دار و مهم این وزارتخانه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «مسعود علایی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این طرح در برنامه پنج ساله ششم توسعه و همچنین در ذیل برنامه اقتصاد مقاومتی کشور بصورت ویژه پرداخته شده است.

وی اظهارداشت: هر ساله با تخصیص اعتباراتی که منظور می شود و نرم هایی که برای طرح تعریف شده بر اساس ضوابط و دستورالعمل های فنی، اجرایی و مالی در سطح استان ها به مرحله اجرا در می آید.

همچنین بخوانید

مشاور معاون وزیر در امور آب و خاک و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهادکشاورزی گفت: این طرح هم اکنون با سرعت هرچه تمامتر در حال اجراست.

وی افزود: روند پیشرفت فیزیکی طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری بصورت مرتب با سامانه اطلاعاتی مورد پیش بینی به تفکیک هر استان و شهرستان بطور دقیق رصد می شود.

علائی بیان داشت: روش های نوین آبیاری در داخل مزرعه از طریق اجرای این پروژه ها بوسیله مشاوران دارای صلاحیت و رتبه بندی شده مورد مطالعه و ارزیابی قرار می گیرد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: کشاورز محور یا بهره بردار محور بودن یکی از ویژگی های مهم طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری است.

مشاور معاون وزیر در امور آب و خاک و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهادکشاورزی افزود: این طرح پس از تصویب مطالعات در کمیته های فنی پیش بینی شده به مراحل اجرا تا واگذاری و بهره برداری به کشاورز پیش خواهد رفت.

وی اظهارداشت: بهره گیری از روش های نوین آبیاری بستر افزایش بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب است.

علایی تصریح کرد: افزایش راندمان آب در مزارع و باغات از نتایج ارزنده استفاده از روش های نوین آبیاری است.

وی یادآورشد: توسعه روش های نوین آبیاری در عرصه کشاورزی و باغداری از مهمترین برنامه های جهاد کشاورزی و در عین حال بصورت ویژه در برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی لحاظ شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا