امور زیربناییتعاون و اشتغال

وعده بازگشت به کار ۲۰ کارگر نیشکر هفت تپه

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار، از مذاکره با کارفرما جهت بازگشت به کار ۲۰ کارگر شرکت کشت و صنعت هفت تپه در آستانه فصل برداشت نیشکر خبرداد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کریم یاوری به نمایندگی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه حضور پیدا کرد.

وی خطاب به کارگران تاکید کرد: در فصل برداشت تجمع برای درخواستهای صنفی به صلاح کارگران نبوده و ادامه این وضع به صلاح  کارگران نمی باشد.

یاوری با دعوت کارگران به ادامه فعالیت کاری آنان در فصلی که برای کشت  و نیشکر بسیار حائز اهمیت است، از آن‌ها خواست تا مطالبات صنفی خود را از طریق نمایندگانشان و از مجاری قانونی پیگیری کنند.

یاوری با تعریف مفاهیم کارگر، کارفرما، و کارگاه با استناد به قانون کار اعلام کرد : کارگر کسی است  که به هر عنوان در مقابل دریافت حق السعی اعم از مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند.

وی افزود: کارگر در مقابل  دریافت  حق السعی باید نهایت  سعی و تلاش خود را برای کار بهتر و با کیفیت تر بکار گیرد و در انجام وظایفی که به عهده اوست جدیت و کوشش لازم را در کمیت و کیفیت کار بعمل  آورد. کارفرما هم باید در مقابل جدیت و سعی و تلاش کارگر برای انجام وظایف در پرداخت به موقع حقوق کارگر تمام  تلاش خود را به عمل آورد.

یاوری اضافه کرد با همدلی و صمیمیت  بین کارگر و کارفرما رونق تولید حاصل می گردد.

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار وعده داد خواسته های صنفی کارگران که  از مجاری قانونی دنبال می گردد حتماً مورد توجه و رسیدگی و حل و فصل  قرار خواهد گرفت.

کارگران هفت تپه که در اعتراض به عدم تمدید قرارداد ۲۰ نفر از همکارانشان  طی چند روز گذشته تجمعاتی در محل داشتند با وعده مدیر کل  حمایت از مشاغل  و بیمه بیکاری برای مذاکره با کارفرما در جهت بازگشت به کارگران  به تجمعات خود پایان دادند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا