انرژی

درخواست کمک از ترامپ برای مقابله با تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز

شش ایالت زغال سنگی آمریکا دولت ترامپ را برای توقف تحقیقات دو ساله درباره بازنشستگی نیروگاه‌های زغال سنگ و هسته‌ای تحت فشار قرار داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کمیسرهای نیروگاهی ایالتهای آلاباما، کنتاکی، مونتانا، تنسی، ویرجینیای غربی و وایومینگ در نامه‌ای به “کمیسیون رگولاتوری انرژی فدرال” که بر بازارهای نیروی آمریکا نظارت می‌کند هشدار دادند که تعطیلی نیروگاه‌ها شتاب پیدا کرده و توجه زیادی را به انعطاف شبکه و امنیت سوخت معطوف کرده است.

این درخواست تقریبا دو سال پس از این مطرح شده که این کمیسیون درخواست دولت ترامپ برای کمک مالی به نیروگاه‌های زغال سوز را رد کرد و این پیشنهاد را غیرقانونی خواند. اما این کمیسیون با گشایش تحقیقات درباره این که آیا تغییرات رگولاتوری ضروری است، زمینه را برای اقدامات آتی بیشتر فراهم کرد. از آن زمان این کمیسیون بیش از ۲۰۰ پیشنهاد دریافت کرده و بیش از ده‌ها نیروگاه زغال سوز از چرخه فعالیت خارج شده‌اند.

همچنین بخوانید

اکنون ایالتهایی که از افت استفاده از زغال سنگ بیشترین آسیب را دیده‌اند از کمیسیون انرژی درخواست کرده‌اند بازبینی خود از شبکه برق را نهایی کرده و وضع مقرراتی را بررسی کند که می‌تواند تعطیلی تولید نیرو با استفاده از سوختهای فسیلی را محدود کند.

نیل چاترجی، رییس این کمیسیون که از کنتاکی است و همواره حامتی صنعت زغال سنگ بوده است، ممکن است به این درخواستها نظر مساعد نشان دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، “ائتلاف برق زغال سنگ پاک آمریکا” که نماینده تولیدکنندگان زغال سنگ است، اعلام کرده که زمان آن فرارسیده تا این کمیسیون اقدامات لازم را برای رسیدگی به نگرانیها پیرامون انعطاف شبکه در نتیجه ادامه بازنشستگی نیروگاه‌های زغال سوز در سراسر آمریکا انجام دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا