امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

فاز دوم شهرک شیلاتی پرورش میگوی گمیشان اجرا می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: توسعه پرورش میگو در منطقه گمیشانِ گلستان ضمن افزایش درآمد ارزی کشور به افزایش اشتغال و رونق تولید و بالاخص احیای ظرفیت‌های موجود منطقه کمک خواهد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در جلسه بررسی سازوکار اجرای فاز دوم شهرک شیلاتی گمیشانِ گلستان گفت: فاز دوم شهرک شیلاتی پرورش میگوی گمیشان استان گلستان در سطح ۶ هزار و ۳۷۱ هکتار اجرایی می‌شود.

علی اشرف منصوری ادامه داد: توسعه پرورش میگو در منطقه گمیشانِ گلستان  ضمن افزایش درآمد ارزی کشور به افزایش اشتغال و رونق تولید و بالاخص احیای ظرفیت‌های موجود منطقه کمک خواهد کرد.

وی علاوه بر پرداختن به مسائل و مشکلات پیش روی اجرای این طرح، بر الزام رعایت مسائل بهداشتی به منظور کنترل بیماری‌های مربوط به پرورش میگو، مدیریت ریسک، تامین آب و غذای سالم، زهکشی مناسب و نیز کنترل مسائل فنی در طراحی پروژه تاکید کرد.

در این نشست، رئیس سازمان شیلات ایران نیز، تغییرات اقلیمی و افزایش دما را از علل وقوع و شدت بیماری‌ها در مزارع منطقه برشمرد و به تشریح لزوم اعمال تدابیر لازم در جهت افزایش بهره‌وری و بهینه کردن طراحی‌های انجام شده پرداخت.

نبی‌اله خون‌میرزایی از تشکیل کارگروه و برگزاری جلسات مستمر با حضور کارشناسان معاونت فنی و اجرایی سازمان شیلات و شرکت شهرک‌های کشاورزی جهت هم‌اندیشی و هم‌افزایی در ارتباط با شهرک‌های شیلاتی خبر داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا