صنعت، معدن، تجارت

مبارزه با فساد، مستلزم شناسایی منافذ اصلی است

رئیس مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه مبارزه با فساد مستلزم شناسایی منافذ اصلی و از درون است، گفت: فعالان واقعی باید از برخورد با مفاسد اقتصادی خوشحال باشند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهادر جهرمی در اولین دوره تخصصی مبارزه با مفاسد اقتصادی، اظهار داشت: تا سیستمی از درون سالم نباشد، نمی‌تواند با فساد مقابله کند، ضمن اینکه علت برخوردهای اخیر قوه قضاییه با افراد درون خود قوه نیز، بر همین مبنا بوده است؛ به نحوی که رئیس قوه‌قضاییه، با جدیت ایستاده که با کوچک‌ترین فساد شناسایی شده در قوه قضاییه برخورد قاطعی شود.

رئیس مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه افزود: طی ۴۰ سال گذشته همواره با مفاسد داخل قوه قضاییه با اغماض برخورد شده و به عنوان مثال تنها به بازخرید کردن فرد بسنده شده است؛ اما در دوره ریاست جدید از این مسائل وجود ندارد و برخورد جدی با تمام مفاسد صورت خواهد گرفت.

فعالان اقتصادی باید از برخورد با مفاسد خوشحال باشند

وی با اشاره به مبارزه با فساد در فضای اقتصادی کشور، گفت: به تازگی، اظهارات زیادی مبنی بر متشنج شدن فضای بازار اقتصادی کشور به گوش می‌رسد، در حالی که اگر فساد در این فضا وجود نداشته باشد، چرا باید این فضا به دلیل مبارزه با فساد متشنج شود؟

جهرمی افزود: چرا باید لرزه به اندام برخی بیفتد؟ اتفاقا فعالان واقعی اقتصادی کشور باید از برخورد با مفاسد خوشحال هم باشند.

شناسایی منافذ اصلی مهم‌ترین گام مقابله با فساد است

وی با بیان اینکه برای مقابله با فساد باید به شیوه سیستماتیک و از درون و تخصصی اقدام کنیم، تصریح کرد: مبارزه با فساد مستلزم شناسایی منافذ اصلی، زیرساخت‌ها و نقاط اساسی و کلیدی است؛ چراکه بیشتر اوقات نقاط اصلی دور از اذهان است.

جهرمی افزود: نمی‌گویم با مفاسد ساده مقابله نشود؛ بلکه در اولویت‌بندی‌ها باید مقابله با سنگر اصلی در اولویت باشد.

وی تاکید کرد: زمانی که پرچم مبارزه با فساد برافراشته می‌شود، سروصدای زیادی به گوش می‌رسد؛ زیرا منافع عده‌ای نشانه رفته و از بین خواهد رفت؛ بنابراین در این فضا مقابله‌کنندگان با فساد با تهدید،تطمیع، تهمت و فضاسازی مواجه می‌شوند.

جهرمی افزود: از کسانی که مطالبه شفافیت و یا مقابله با فساد می‌کنند، باید حمایت شود؛ نباید به دلیل گزارش فساد کسی متهم شود.

وی با بیان اینکه تقویت زیرساخت مقابله با فساد بسیار ضروری است، گفت: گام نخست تعبیه زیرساخت‌های نظارتی همچون «سامانه دارایی مسئولان» و گام دوم تقویت زیرساخت‌های شفافیت است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا