امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۳۰ درصد نیروهای وزارت جهاد کشاورزی تا سال ۱۴۰۰ کاهش می یابد

  معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: به منظور چابک سازی دولت و کیفی سازی امور تا سال ۱۴۰۰ تعداد نیروهای انسانی وزارت جهاد کشاورزی تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری مهر، نشست معاونان توسعه مدیریت و منابع سازمان های جهاد کشاورزی ۱۹ استان منطقه یک کشور پیش از ظهر چهارشنبه با حضور طلایی معاون منابع انسانی وزارتخانه و فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در سالن باغستان برگزار شد.

محمدرضا طلایی در این نشست گفت: با حضور در استانها تلاش می کنیم تا روند بررسی و حل مشکلات در حوزه نیروی انسانیتسریع شود.

همچنین بخوانید

وی بیان کرد: در اینگونه جلسات بهتر است با استفاده از اساتید فن بتوان آموزش نیروها را به صورت مستمر صورت داد تا زمینه مهارت افزایی نیروها مهیا شود.

طلایی تصریح کرد: در این نشست ها باید یک جمع بندی از مشکلات مهم داشته باشید تا بتوان با اشراف بر امورچند چالش مهم را که امکان حل آن وجود دارد استخراج شده و به وزیر منعکس شود.

وی گفت: با جمع بندی مشکلات می توان چند موضوع اساسی را در اولویت قرار داد تا به حل آن امیدوار بود.

طلایی یادآورشد: نباید در گذشته متوقف شد بلکه با نگاه به آینده لازم است به سمت توسعه برویم و در این میان وظیفه ما بسترسازی برای عبور از مشکلات است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ادبیات معاونان توسعه انسانی با مدیران اجرایی تفاوت دارد و نگاه شما باید بر اساس علم و دانش و نگاه تخصصی باشد.

از کوچک شدن دولت حمایت می کنیم

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: باید از کوچک شدن دولت حمایت کنیم و قرار نیست هر نیرویی که بازنشسته شد بلافاصله یک نفر را بدون فکر و برنامه جایگزین شود گویی می خواهیم روال گذشته را ادامه دهیم و در گذشته توقف کنیم.

وی اضافه کرد: برای نمونه امروز دیگر قرار نیست مانند گذشته برای کنترل ورود و خروج سازمانی از نگهبان استفاده کنیم بلکه با بهره گیری از تجهیزات مدرن می توان نیروهای کمتری را مورد استفاده قرار داد.

طلایی گفت: چابک سازی نیازمند داشتن رویکرد علمی و تخصصی است و ادبیات و رویکرد ما باید مبتنی بر علم توسعه باشد که در این میان برون سپاری هم باید جدی گرفته شود.

در ادامه معاونان توسعه مدیریت و منابع سازمانهای جهاد کشاورزی استانها مشکلات خود را مطرح کردند.

همچنین بخوانید

یک دیدگاه

  1. ببینیم چه میکنید؟ شعار دادن راحته. کلی مشکل تو به اصطلاح دولت الکترونیکتون وجود داره و کلی گزارش گیری های بی فایده از سازمانهای مختلف زیر مجموعه. کاش صدای کارمندان وزارت رو در استانها هم میشنیدید و فقط به ۱۹ استان بسنده نمیکردید. حرف زیاده ولی گوش کم. سال هاست داریم قوانین مسخره ای رو در سازمان تحقیقاتتون تحمل میکنیم. هر گروهی از کارمندان وزارت خونه در سازمانهای مختلف رو یه جوری از خودتون روندین. واقعا دنبال کدوم آینده هستین؟ نه کارمنداتون ازتون راضین نه کشاورزاتون. کاش یه کم بهتر و عاقلانه تر فکر میکردین. این راه که میروی به هیچستان است.

دکمه بازگشت به بالا