بورسبورس اوراق

عرضه سهام ۶ پالایشگاه در راه است

معاون وزیر اقتصاد از عرضه شش پالایشگاه به عموم مردم بزودی در بورس خبر داد.

«محمد علی دهقان دهنوی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این عرضه به شکلی که حتی کسانی با منابع خیلی کم می توانند سهم خریداری و سهامدار پالایشگاه های مزبور شوند.
وی همچنین اظهارداشت: برای واگذاری این پالایشگاه ها دو روش طراحی شده است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: روش نخست عرضه بصورت بوک بیلدینگ یا عرضه اولیه خواهد بود و همه می توانند سهام دار شوند.

همچنین بخوانید

وی افزود: روش دیگر اینکه سهام این شش پالایشگاه را با همدیگر در داخل یک صندوق که در اصطلاح ETF یا صندوق‌های قابل معامله در بورس گفته می شود قرار داد و سهام صندوق را به مردم فروخت.

دهقان دهنوی تصریح کرد: تمامی آحاد مردم باید بدانند بازار بورس توام با ریسک است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: بطورکلی فعالیت سهام داری به معنی قبول پذیرش ریسک است کسی که بخواهد ریسک نپذیرد می تواند سرمایه خود را در بانک ها نگهداری و سود ثابتی دریافت کند اما کسانی که مایلند سود های بیشتری کسب کنند می توانند وارد بازار سهام شوند ولی این بازار توام با ریسک است یعنی امکان دارد در دوره ای ارزش سهام کمتر شود یا سود کمتری نسبت به بازارهای دیگر نصیب سهامداران کنند وبر عکس این قضیه هم صادق است.

معاون وزیر اقتصاد افزود: پالایشگاه مورد واگذاری واحدهای ارزنده ای هستند و می تواند بازدهی خوبی در بلند مدت برای افراد داشته باشند.

وی همچنین در مورد خبری از قول «فرهاد دژپسند» وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه برنامه برای دو عرضه بزرگ در بورس وجود داردکه در قالب این برنامه ۴۰ هزار میلیارد تومان سهام شرکت های با موقعیت عالی در آینده نزدیک واگذار خواهد شد، اظهارداشت: این عرضه ها در امتداد واگذاری شش پالایشگاه است یعنی در مراحل بعدی شرکت ها و سهام های دیگری که دولت در بنگاه های اقتصادی دارد به همین ترتیب برای فروش عرضه می شود.

دهقان دهنوی گفت: بازار سهام ریسک های خاص خود را دارد در عین حال می تواند بازدهی خوب و قابل توجهی داشته باشد به یقین مشارکت در این بازار در بلند مدت برای همه سودآور خواهد بود.

وی در ادامه افزود: اکنون با توجه به شرایط بازار بورس و استقبال خوبی که از عرضه اولیه ها وجوددارد برآوردها اینکه استقبال خیلی خوبی از سهام پالایشگاه شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا