صنعت، معدن، تجارت

کاهش قیمت کالا در۳ماه گذشته/ رشد مثبت اقتصاد ایران در سال آینده

رشت- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سیر نزولی قیمت اجناس و برخی کالاها در سه ماه گذشته، گفت: آمارهای داخلی نشان دهنده رشد مثبت اقتصادی ایران در سال آینده دارند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا رحمانی عصر پنجشنبه در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی گیلان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد با بیان اینکه فعالان اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند، اظهار کرد: با وجود تحریم‌ها صادرات و واردات با هر سختی و هزینه‌ای انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه موقعیت جعرافیایی داخلی و خارجی گیلان سبب شده این استان قطب اقتصادی محسوب شود، افزود: احیای بخش پوشاک و نساجی، لوازم خانگی، محصولات و صنایع بسته بندی، محصولات کشاورزی از جمله حوزه‌های است که زمینه اشتغالزایی و توسعه اقتصادی استان گیلان را فراهم می کند.

وی با تاکید بر اینکه پیش بینی دشمن و آمارهای داخلی نشان می‌دهد اقتصاد ایران در سال ۹۹ با رشد مثبت مواجه می‌شود، تصریح کرد: بر اساس آمار مجوز تاسیس و کسب پروانه واحدهای صنعتی نسبت به سال‌ گذشته با رشد و توسعه هشت درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه رونق تولید در راستای توسعه نیازمند صادرات و فناوری است، ادامه داد: سال گذشته کشورهای همسایه ۱۳۰۰ میلیارد دلار واردات داشتند و سهم ایران تنها دو درصد از صادرات آنها بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ۵۴ درصد صادرات غیر نفتی ایران جز این دو درصد است، بیان کرد: برنامه ایران افزایش این دو درصد به ۴درصد است که منجر به اشتغال و رونق تولید خواهد شد.

رحمانی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال واردات کالاهای اساسی بر اساس نفع تولیدکننده و مصرف کننده و اولویت ضرورت مصرف انجام شده است، افزود: برخی کالاها همانند برنج، گندم، روغن و سایر اقلام موقعیت استراتژیکی دارند و گاهی باید شش ماه در انبار نگهداری شوند که تاثیری روی قیمت محصولی همانند برنج ندارد زیرا واردات ما به نفع تولید کننده است.

رحمانی با اشاره به اینکه در سه ماه اخیر روند قیمت کالاها رو به کاهش بوده است، درباره محورهای اصلی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: نهضت ساخت داخل، مبحث صادرات، طرح تبادل، بهبود فضای کسب و کار، تامین مالی از جمله موارد مورد تاکید این وزارتخانه است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا