بانکبانک و بیمه

همکاری صندوق بین‌المللی پول با بانک مرکزی ایران

بلومبرگ در گزارشی خبر داد؛ رئیس جدید صندوق بین‌المللی پول در تماس تلفنی با عبدالناصر همتی گفت: از هیچ تلاشی برای کمک به اعضا از جمله بانک مرکزی ایران دریغ نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رئیس‌ کل‌ بانک مرکزی ایران از صندوق بین‌المللی پول خواست تا سهم عادلانه‌ای را در تصمیم‌گیری‌ها بین کشورهای در حال توسعه و کشورهای اروپایی و آمریکایی در نظر بگیرد و طرف مقابل در این زمینه قول همکاری داد.

  رئیس‌کل بانک مرکزی ایران در تماس تلفنی با رئیس جدید صندوق بین‌المللی پول ضمن تبریک بیان کرد: امیدوار است این نهاد بین‌المللی سهم عادلانه‌ای را در فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری به کشورهای در حال توسعه نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی بدهد.

عبدالناصر همتی در این تماس تلفنی ضمن قدردانی از تلاش‌های ایشان ابراز امیدواری کرد که در سیاست‌های تحت مدیریت رئیس جدید صندوق بین‌المللی پول سهم منصفانه و عادلانه‌ای برای کشورهای در حال توسعه در کنار سهامداران عمده‌ای نظیر آمریکا و اروپا در نظر گرفته شود و در مراحل تصمیم‌گیری نقش موثری با کشورهای در حال توسعه ایفا کند.

رئیس جدید صندوق بین‌المللی پول به نقش تمامی اعضا به ویژه کشورهای در حال توسعه و داشتن سهم عادلانه در مذاکرات و تصمیم‌گیری‌های صندوق تاکید کرد.

رئیس جدید صندوق بین‌المللی پول همچنین گفت: از هیچ تلاشی برای کمک به اعضا از جمله بانک مرکزی ایران دریغ نخواهد کرد.

 

منبع
تجارت نیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا