انرژی

از تذکر وزیر نیرو به یک مدیر تا افتتاح ۴۷ پروژه در کهگیلویه و بویراحمد

نشست بررسی مسایل صنعت آب و برق استان کهگیلویه و بویراحمد شنبه شب ۱۳ مهر ماه در سالن دولت استانداری با حضور وزیر نیرو برگزار شد که حاشیه‌های از جمله قطع سخنان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق توسط وزیر و تذکر جدی این مقام ارشد کشوری را به همراه داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان ضمن انتقاد از نحوی گزارش‌دهی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: به جای بیان داشته‌ها و کارهای انجام شده در جلسات در این سطح، مشکلات و نیازمندی‌های استان را مطرح کنید.

وی هنگام گزارش دادن داود راهزادی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، وزیر نیرو با قطع سخنانش، افزود: به جای بیان داشته‌ها از نداشته‌ها، نیازمندی‌ها و مشکلات مردم بگوید زیرا افراد دیگری بوده که این گونه گزارش‌ها را در زمان مناسب بیان کنند.

اردکانیان خطاب به مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: امروز با این نشست بنا داریم مشکلی را حل کنیم و امروز به جای اینگونه گزارش‌ها از نیازها بگوید و اینکه فلان سیکل را طی کردم و به این دلایل به نتیجه نرسیدم.

وزیر نیرو با بیان اینکه کارهای بزرگی در استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود تعامل و هماهنگی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس انجام شده است، خاطرنشان کرد: بیش از متوسط کشور جمعیت روستایی دارد که باید باید با چنگ و دندان این نسبت را حفظ کنیم.

اردکانیان با اشاره به اینکه کاهش جمعیت روستایی در کشور خبر خوبی نیست و باید آسیب شناسی شود، تصریح کرد: نسبت برخورداری مناطق روستایی از برق در دنیا بیش از ۳۰ درصد است که این میزان در این استان بسیار پایین تر است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان دولتی باید برای کاهش تبعیض‌های غیرموجه تلاش کنند، ادامه داد: ۴۷ پروژه آب و برق در کهگیلویه و بویراحمد طی روز شنبه افتتاح شده و از این تعداد عملیات اجرایی۱۲ پروژه برق با اعتبار افزون‌بر ۱۲۶ میلیارد تومان آغاز شد. ۷۰ پروژه دیگر نیز در محورهای مختلف آب و برق طی آینده در این استان عملیاتی می شود.

وزیر نیرو عنوان کرد: افتتاح پروژه های تامین برق کلنگ زنی شده، نقش موثری در ارتفای شاخص های انرژی استان دارد.

اردکانیان با بیان اینکه اقدامات مناسبی در حوزه انرژی کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته است، بیان کرد: این مهم به معنای همدلی، وحدت بخش مختلف و توجه به مسائل مختلف با نگاه ملی نمایندگان است.

وی با بیان اینکه با وجود تحریم ها، نباید بگذاریم وقفه ای در چرخه توسعه کشور ایجاد شود، تصریح کرد: باید در عین تلاش برای رفع تحریم ها، حداکثر تلاش برای کنار گذاشتن برخی عادات مصرفی را بکار بگیریم.

وزیر نیرو با اشاره به طرح مشکلات توسط مسئولین، اظهارکرد: به شکل جدی موارد احصا شده از قبیل اجرایی تر شدن سد تنگ سرخ و رفع مشکلات تملک، پیش بینی رفع تنش آبی در شهر یاسوج، رفع مشکلات سایر سدهای استان از قبیل چم شیر، مسائل ایستگاه های پمپاژ در حوزه امام زاده جعفر، اصلاح و بهسازی شبکه های توزیع و انتقال و پیگیری عملیات ایجاد نیروگاه خورشیدی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا