امور زیربناییراه و ساختمان

شواهدی مبنی بر تروریستی بودن سانحه قطار زاهدان- تهران را ندیدیم/ کشور عراق امن است، مردم با احتیاط سفر کنند

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: البته بنده چیزی خارج از بیانیه وزارت خارجه نمی‌گویم و وزارت خارجه هم اعلام نکرده که مردم به عراق نروند بلکه گفته احتیاط کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر سلب اعتماد مردم با وقوع سانحه ریلی قطار زاهدان- تهران که طبق اعلام رسمی علت سانحه باز کردن پیچ‌های ریل توسط برخی افراد ناشناس بوده است، گفت: حوادث رخ می‌دهند اما نکته مهم در این سانحه حفاظت از مسیر بوده است.

وی افزود: این سانحه از جمله سوانحی نبوده که بگوییم مقصر آن سیستم حمل و نقل بوده است و یک اتفاق بسیار نادر در وقوع این سانحه رخ داده است.

اسلامی ادامه داد: کمیته بررسی سانحه وقتی بر سر صحنه رسید، مشاهده کرد که مسیر ریلی دچار این وضعیت شده و هم مدیریت استان و هم نهادهای امنیتی در حال پیگیری موضوع هستند تا بتوانند گزارش دقیق‌تری را ارائه کنند.

وی درباره احتمال دخالت گروه‌های تروریستی در وقوع این سانحه گفت: هیچ شواهد و مستنداتی را ندیدیم که این کار توسط گروه‌های تروریستی انجام شده باشد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: حفاظت از مسیرهای ریلی را تشدید کرده‌ایم و امیدواریم شاهد وقوع این سوانح نباشیم.

اسلامی همچنین درباره آخرین وضعیت سفرهای اربعین اظهار داشت: روز گذشته ۳۳ هزار زائر ایرانی عازم شدند و کشور عراق در حال حاضر امن است و مسئولین این کشور در حال کنترل وضعیت هستند.

وی با بیان اینکه این سفر یک سفر اعتقادی است، گفت: اخباری که از عراق می‌رسد این است که امنیت در این کشور برقرار شده است.

اسلامی تاکید کرد: البته بنده چیزی خارج از بیانیه وزارت خارجه نمی‌گویم و وزارت خارجه هم اعلام نکرده که مردم به عراق نروند بلکه گفته احتیاط کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ گزارشی مبنی بر ناامنی کشور عراق نداریم.

اسلامی با اشاره به آمادگی سیستم حمل و نقل برای جابه‌جایی زائران گفت: ۸۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای تردد زائران پیش‌بینی شده است. همچنین روزانه ۵۵ رام قطار در مسیر همدان، کرمانشاه و خرمشهر حرکت می‌کنند و مجوز ۶۰۰ پرواز صادر شده است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا